Inridningssadel..

Nu e ja ute i god tid men precis klickat hem mig en inridningssadel till Roger!;) Han e kort i ryggen och ganska bred redan så tror att 16" och vid bom kommer funka!:) En svart dressyrsadel för knappt 500kr lappen, fynd!:)
Längtar tills höst/vinter som  bare den då han ska ridas in!:) Tänkte ja själv skulle rida in han i alla gångarter sen ev låta Therese utbilda han!:) Tror han kommerr bli en kanonridhäst! Stora planer för lilla Roger!;)
 
Här är även min nya tävlingskavaj!:)
:) Sen har ja även köpt mig ett par nya ridstövlar + ett nytt äpplebett!:) 
 
Imorgon kommer hovslagaren så ja slutar kl 12, sen kommer d antagligen ett hölass i dagarna med! Bah riktigt dyr månad denna månaden med.. Tror ja gjort åt 25 tusen kr/mån sen i nov! Inte kul! Betala ju bilen + två veterinärräkningar denna lönen ja fick nu sist o nästa lön kommer bara hästarna kosta mig 9000kr igen,. Ajaj va d svider i plånboken! Men pengar e ju till för o rullas.. Synd bara att d inte va en gnutta billigare o äga häst...
 
Idag har jag ingen träning o d e ganska skönt, har hunnit tagit tag i hemmet lite såg ut som ett bombnedslag, syns när en har mkt o göra för då kommer hemmet på efterkälken!
 
Idag på jobbet fick jag gå o lägga mig i vilorummet:/ Kunde knappt cykla eller ta mig upp för lådor eller se klart, va snorig och helt totalt utmattad och yr.. Så vila en timme sen va ja mkt bättre, men inte bra, så tänkte nu plocka in hästarna strax o sen lägga mig så ja kan sova bort allt dåsigt på mig och vakna som en ny människa imorgon!:) Hade vart underbart om man kunde göra det!
 
Sen skrev ja igår att ja skulle jobba med chefen idag, att rensa och göra om på hans kontor!:) Och han blev jättenöjd verka d som, kul:) o nu har ja beställt så att en snickare kommer o flyttar några hyllor + att ja beställt en whiteboard som nog kommer i veckan sen är hans kontor så gott som klart!:) och imorgon börjar ännu ett projekt, en hylsmaskin..
 
Nej ut o ta in busarna sen gå John blund till mötes!
/Nettan
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0