Bommar.

Oj nu har ja vart lite seg på uppdatera här men vart full rulle nästan hela tiden, o de är Uberschöönt!:)
 
Ridträningen i måndags där ja skrev att ja inte riktigt hade nån inspo/ork att åka utan hellre låg hemma på soffan för ja va så sablans trött, ändra sig direkt ja packat på mig alla kläder och gått t bilen då kom mitt sug tillbaka! Dock va de bara jobbigt att ta sig t bilen eftersom ja klätt ut sig t michillingubben, haha va så ja knappt kunde röra mig så överdrev väl mitt påpälsande liiiiite;)  3 par byxor o 4 par tröjor +jacka....... Så va bara o plocka av sig när ja kom t ridhuset igen, o där sken ja upp som en sol, jag fick min älskade Saga, hon e helt underbar den hästen, och de va bommar o lite hoppträning som gällde på träningen och de älskade hon!:) O jag tyckte de flöt på riktigt bra genom hela passet,!:) Så skitkul och den övningen vi gjorde i måndags tänkte ja göra med min häst på söndag, så bara ja får hjälp med lastningen o ev nån som vill hänga på så är d planerna för söndagen!:)
 
Sen på tisdagen kom älsklingen hit o vi gjorde tacogratäng och en rejäl sallad och myste till en film, så fick en slappisdag på tisdag iaf, dock ingen kärleksfilm!;)
Sen klippte ja bort stygnen på Roger och drog ut dräneringsröret från benet och tyckte de såg helt okej ut:) Hoppas bara d läker sakta så allt hinner "rinna" ur han nu så d inte läker igen helt o han får ont! En blir så nojig över sina älskade djur..
 
Onsdagen va de dags för Badmintonträningen igen, och de va riktigt jäkla gött pass! Va svett efter 8 minuter tror ja, så de ska va! De va svinkul så längtar redan t söndag igen!:) Anmälde mig även t buggkurs i ons så får se när den drar igång, ska bli jäkligt kul!:)
 
Idag, torsdag så har ja haft en superdag på jobbet, haha kändes som ja vart på ikea o handlat eftersom jag hade beställt massa grejjer t 5s projektet som ja fått skruva ihop, sånt älskar jag och skiljer sig lite från mitt övriga jobb, är ju annars både på kontor, labratoriumet och ute i produktionen, så att få skruva ihop lite grejjer va riktigt roligt! Sen fick ja även en, hm en plastmaskin? haha så nu sitter d överdrivet med etiketter överallt på jobbet för ja va så faschinerad över hur den funka! haha!
Sen när ja kom hem blev de till att fixa stallet sen tog ja in min lilla Tjocko o gav mig ut på en barbackatur i  skogen, riktigt mysigt o härligt!:) Han va så himla snäll o lyhörd idag!<3 Världens bästa!
,
Imorgon Fredag, måste ja hämta spån, fixa stallet, duscha, ta ett litet dressyrpass i paddocken på tjocko om underlaget tillåter, sen fixa mig ordning för tacokväll me goa folk sen blir de Mellerud med Emmagumman på streaplers!:) De va längesen en va ute, så d blir nog skojj, men ack en stressig dag kan ja edan känna nu...
 
lördag blir d tatueringsmässan, hoppas en e hemma i någorlunda god tid för vill hinna grejja me djuren sen träffa min pojkvän, för vi ses ju så himla sällan!:(
 
söndag blir d nog att åka t ridhuset med Tjocko  o ev åka o handla lite, va 20% på Karlssons o där brukar d finnas en hel del roligt o dessutom hästgrejjer!:) Sen på kvällen blir d badminton!
 
Så blir full fart resten av veckan med!:)
 
Nu ska ja plocka in liven o byta bandage på Roger, tror han börjar tröttna på mig nu, nytt bandage varje dag och äcklig medicin som ska insprutas i munnen! Stackars!
 
Hej!
 
 
/Nettan
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0