Min 1,5åring!

Idag har ja pysslat i stallet, och ja e så stolt över Roger idag, han har blivit en ängel på gången nu, och idag blev ja sugen att lägga schabrak på ryggen, ingen reaktion, då blev ja sugen på bara testa lägga på sadel,  och han va superlugn allt skedde nog på 1min max !:) Min gos! Och självklart fick han määängder me godis för han vart så duktig!:) 
 
Nästa projekt blir o vänja han me träns försiktigt, inge mer sadel på länge då ja tycker dem e lite tunga men tömkörningsgjord får d bli, eftersom ja så småningom tänkt köra in honom o Sofia som va här tyckte ja redan kunde börja, men ja känner att han e lite ung än? Bara 1,5? Har ni läsare nån erfarenhet när d e tidigast o börja köra in häst som ej är VBL? Eller är d bara att köra på?=) 
 
!:)
 
Idag har ja suttit på datautbildning hela dagen, samma blir d på fredag, och på måndag åker ja på 5s utbildning.
 
Nej nu e d väl dags för natten! 
Jusst d köpte detta förut, hoppas detta hjälper mig lite, värt o pröva iaf!:)
 
/Nettan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0