Satt potäter!

Yes nu äntligen har ja fått satt potatis igen! 
Men hur kul är d inte o se sina egna växter växa upp och sen skörda och bjuda, ge bort o käka upp alltihopa och veta att d är en själv som åstadkommit det? Roligt tycker jag!:D men är nog bara jag som tycker det..... haha..

Mir mit das Kartoffels!
 

Fint hus i bakgrunden va? Det är högelund! Ett under att d fortfarande står upp... Men pappa fråga idag om ja vill ta över uppe i högelund, och d känns d som ja verkligen vill nu när ja blivit "old"!:D så kul o ha något eget att grejja med!:) Har massa planer! Jag  Ska dit i helgen om vädret är fint o klippa gräset o sätta upp hage, redan supergrönt där så snart dags att ta dit hästarna som får beta ner lite!:D åh ja e glad!:D

haha här ser ni en bild inifrån huset, inte alls snett väl?:P


Mark till huset, hästarnas favortiställe där uppe!:)

........................................

Idag på jobbet har d vart supermkt att göra, eftersom ja va ledig igår så fick ja ist göra dubbeljobb idag eftersom han inte hade haft nån ersättare, puh! Men då gick dagen fort ist så ja klagar inte!:) Och i morgon ska ja jobba över  till 20,00! Hoppas på regn så man slipper lida av ångest av att vara instängd!;) Men cash blir d jue! 
......................................

Just d inatt så glömde ja en viktig detalj ute i 2 timmar! Stackars min Jessie!...... eller ja jag glömde henne inte, ja råka somna ifrån henne...:/ Hon väckte mig vid 03 och ville ut så d va bara att kliva upp o släppa ut henne o ja stod i dörren jättelänge me bara tshirt och trosor och vänta på henne men så tänkte ja hon behöver nog va ute ett tag om hon är dålig och ja frös som fasen, va ju minus, så tänkte ja lägger mig i sängen en stund så hämtar ja henne snart! Hahaha bara d att ja vaknar 2 timmar senare av min jobbväckarklocka ist Shit, stackars gumman tänkte ja direkt när ja vakna o sprang t dörren!, dock va hon inte ute utan ja hitta henne vid källardörren in t min hall där hon på nått sätt lyckats ta sig in! Som d kan gå!:P Jessie har äntligen blivit bra i magen nu förresten och inte alls lika hängig samma me Tanja! Lycka!:)

Jessie och Tanja när vi va ute på promenix förut!:=)


Nej om man ska ta tidig kväll? Natti!

/Nettan
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0