Ändringar..

Tänkt en hel del d sista och snabbare än man tror är sommaren över, och då måste ja ju försöka hitta nytt hem plus att mina åringar kommer hem, camaro är d ju meningen han ska vara såld vid detta laget men marknaden e väldigt dålig så får nog räkna me att han inte blir såld alls i år, typiskt!:/ Så då har ja tänkt lite och kommit fram till att ja måste låna ut Chuck troligen, för när vintern kommer så är ja ju hemma när d e mörkt varje dag så hur i hela friden ska ja då lyckas hålla igång två hästar och sen motionera mina små? D går inte ihop om ja inte vill gå i graven tidigare! Så bestämt mig för att låna ut min älskade Chuck Norris, så finns d nån som läser min blogg som vore intresserad så är Chuck till utlåning till bra hem! Han kan även flytta närsomhelst om d är så att ni vill njuta av häst en bit under sommaren! Men ni måste vara säkra på att ni har råd, tid och lusten under minst ett år, att ha häst är ett stort ansvar! Om ni vet me er ni kan erbjuda bra hem så hör gärna av er!:)

Igår va ja och Liza ute o red, och Chuck hade ingen bjudning alls igår så han ska få vila ett tag från ridningen nu och ska longera honom, se om Liza vill hjälpa mig o tömköra o gå promenader och bara låta han få gå o vara häst ett tag!:)
Jag red Julia igår och liza kände på Chuck och ja och Julia HOPPA:) Skitkul, för Julia har d ju varit d läskigaste som finns, hon har ju inte ens gått över bommar i "paddock", men igår så gick d till slut och hon hoppa så fint och såå bra, hoppa ett hinder 3 gånger och hon tveka inte ens sen !:) De roligaste var att ja hade en dröm att jag och Julia hoppa för ungefär 2 veckor sen, och ja som sagt d har ju varit en hel omöjlighet fram tills igår och då va d precis som i drömmen! Skitläskigt, men kul! Börjar bli lite rädd för mina drömmar ibland! D sista har väldigt mkt ja drömt, hänt.... Men en sak e bra me mina drömmar, ni som följt min blogg kommer kanske ihåg mina sömnparalys mardrömmar. Dem värsta i mitt liv, dem har ja börjat kunna kontrollera, sätta stopp på och d är en sån otrolig lättnad, att slippa paniken!
 
Igår var ja på teater och d va grymt kul och skittrevligt, trodde ja skulle bli rastlös av att sitta 4 tim o se på en teater men d va spännande från början t slutet så tiden stack iväg:) Så grymt duktiga var dem allihopa med! :) Önskar ja vore lika avslappnad som dem men ja e ju värre än en helspänd pilbåge, usch! Vågar ju knappt prata inför flera folk! aja nångång kanske d släpper!:)
 
sen va ja o hälsa på mina åringar igår, dem har så otroligt fint bete men går inte upp i vikt? va e detta, dem e avmaskade men kanske ska ge dem en omgång till? För annars borde dem vart feta vid detta laget! Mysko!
Sen lasta ja även hö igår och hämta två boxdörrar, får se om man bygger om lite i stallet framöver!:)
 
Nu ska ja snart ner till pappa o hälsa på, ja har ju fått en "syster" till nu..:)
 
/Nettan
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0