Panik!

Usch vilken panik ja hade när ja kom hem förut och upptäckte att ALLA Lennarts hästar var BORTA och jag hitta dem INGENSTANS och ingen svara i telefon när ja panikringde runt!! O d läskiga är att d kändes i magen när ja va i långed att ja behövde hem FÖRST o ta in Lennarts hästar, kändes verkligen att något var fel. Men så tänkte ja att nej ja tar mina hästar först så ja har d klart så ja slipper omvägen o tänka på ut o åka sen igen.. Men d skulle ja ju inte gjort! 

För När ja körde upp på gården kändes d fortfarande i magen o ja stirra på hagarna och till min förskräckelse får ja se att båda var tomma, hästarna var puts väck, borta! bah PANIK. Ja åkte runt , o ja leta o leta, ringde som en dåre till allt o alla som kunde tänkas hjälpa mig men inget svar nånstans och då kände ja att ja bara ville gråta och gå in o dra täcket över mig, va helt panikslagen för inga hästar fanns. Men så tog ja ännu ett varv runt överallt o kolla alla åkrar och när ja kom hem då sprang d rätt över gräsmattan! PUH! Och som tur va kom Lea fram till mig me en gång (Tack gud). Så när ja tog henne o gick iväg då kom d andra hästarna efter och ja fick in alla i sina boxar efter en del ståhejj! Då vart ja lättad sen!:D Så hemskt att upptäcka att någon annans hästar är borta, o när d är becksvart ute och helt knäpptyst överallt då vet man inte riktigt va man ska ta sig till, var börjar man liksom? 
Nuu vet ja inte om ja ska våga släppa ut dem imorgon? Ska ja kanske låta dem stå inne tills måndag då lennart kommer hem igen? Bah....

Sen undrar ja hur en häst kan vara ett Monster ena dagen o sen andra dagen världens ängel? Men dem har väl dåliga dagar dem också som vi människor, eller så fick han nog me att bråka.
 För igår red ja o Chuck ut o han var helt omöjlig, han orsaka till o me att min läpp sprack på 3 ställen så hade rena blodbadet i och runt munnen..  Han bócka som en tok och förskte sticka flertalet gånger. Överskottsenergi eller testa han mig? Ont?
 Varje gång han försökte springa/sticka åt ett håll då vände ja på han och drev på han åt motsatt håll i stället och såhär höll vi på en evighet så vi va nära att aldrig komma hem,  och han fick springa sig slut åt helt fel håll ist än dit han själv ville. Lite farligt kanske men ja orka inte me maset och blev grymt irriterad så ja brydde inte om mig själv t slut,så ville han spriga fick han fan springa också! Och något för att han skulle ge sig va ja tvungen o göra! Till slut gav han upp iaf, svettigare än svettigast båda två och me blod o tårar från mig så va han sen lugn..
 Idag när ja red så va han verkligen HELT underbar, en annan häst, ja behövde knappt röra på tyglarna förrän han lyssna, och inga dumma fasoner höll han på me, utan va verkligen en ängel. Och ja kolla igenom han överallt då han vart ett monster om han kunde ha haft ont nånstans men hitta inget fel så va ren jäkla trots o testing bara antagligen.. Imorrn ska bli spännande o se om han e mitt hemska monster eller min lilla ängel ? Hoppas på en någorlunda ängel iaf! haha.. Lite fart och bus får de allt va i dem men med måtta! 


Tom kväll för Nu befinner sig mitt hjärta hos Liza i Bfors och hon kommer vara där på heltid framöver för ja mår dåligt av att inte kunna vara me Jessie hela tiden då ja jobbar jämt o sen när ja kommer hem så har ja alltid fullt upp, Jessie e ju me hela tiden men hon får ändå inte den uppmärksamheten hon behöver tror jag.. Hon har även vandaliserat pappas hem så han har vart så trött på att ha henne där när vi jobbar. Så detta känns som den bästa lösningen tills vidare så får vi se hur d Känns för mig, Jessie och Liza  framöver.. Dock saknar ja henne så enormt mkt redan!:( Usch!

Oj nu blev detta långt men ja d hände mkt på en kort stund, kände ja behövde få ur mig lite!;)

Hoppas alla har en fin helg!

Kraam




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0