Var är "hem"?

Ídag har ja vart "hemma" på högsbyn en sväng o tog in hästarna, men kändes inte som mitt hem längre, Vet inte varför men e väl för ja inte bott där nu på ett tag och vet me mig att ja ska flytta. Så eftersom ja kände så så packa ja ner halva skafferiet och åkte t Rolf igen med allt, så kan ja va här o laga mat och baka åt Rolf o Emelie! Är jättetacksam ja fått vart här och sovit denna veckan o hoppas ja får stanna här eller hos pappa  tills ja hittar mig boende igen, men d kanske dröjer då budet ja la på huset avslutades, vet inte om han ångra sig o inte vill sälja längre.. för d va avslutat, mysko! Annars får man väl göra d som tar emot så himla mkt, sätta sig i en lägenhet.....
 
Nu dessa dagar har ja lagat mat, städat köket hos Rolf, sen hallen, sen hjälptes ja o syster åt me verandan och sen fixa vi ordning massvis grejjer i stallet så nu känns allt tiptop!:) Tror vi fått ihop 8 sopkassar, Rolf e nog knäckt över alla sopor han får ta me o slänga, tss! Men verka som han tyckte d blev fint här!:) Imorgon när han kommer hem kanske ja gett mig på nått annat;) Sen har ja o syster vart ute o gått-sprungit fallet rundan ett par gånger, vart underbart o man känner sig nästan som en ny människa, inte kunnat springa sen olyckan men nu känner ja inte av nått alls så då e d bara o köra!;) Gytt! Sen idag va ja o Liza ute på en tur i skogen me hästarna!:) haha dock blev d en helvild galopp så vi knappt fick stopp på våra räsrar, fasen va d gick! Galet, men kul!;) Imorgon ska d löshoppas om d e torrt i backen!:)
 
Min hyresvärd ligger på sjukhus, igen:( Denna gången börja ja gråta när ja prata me han för ja kände va dålig han är och han fick inte fram orden som han skulle, ledsamt, d gör ont i mig!:( Antagligen har han fått en stroke! Håller tummarna att han snart är på benen igen! D Så nu har ja hand om hans hästar på heltid, så verkar som ja får stå över resandet iaf. Men bara Lennart blir bra. 
 
Nej nu får d bli sängen, sov sött!  /Nettan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0