"stock till kartong"

Heej!:)

Nu har ja vart sådär drypseg på skriva igen! Så nu fasen ska ja göra ett ryck! 

Denna veckan har gått superfort och skönt har d varit, veckan börja me Kurs, måndag teori och tisdag besök på fabrik, om d va sådär jätte intressant vet ja inte men, lite spännande iaf, kursen hette från "Stock till kartong".. Alltså hur papper tillverkas, och vilken process d är egentligen och ja e hur imponerad som helst av den som kommit på allt detta, vilket maskineri att komma på! Herregud va smarta folk d finns i världen.. Därmed känner ja mig ungefär som världens osmartaste helt plötsligt, dock aldrig känt mig spec smart iofs, haha!
 Men kan ju säga att ja inte skulle vilja på Billeruds fabrik, verka supersegt så Bäcke steg i graderna nu!;) jobba 850 pers där men vi såg kanske 20 o dem satt o glodde på skärmar?! Otroligt hur allt styrs idag me hjälp av dessa datorer! Men bra start på veckan med lite annat än bara jobb!:)

Haha hur snygg är jag inte?;) Tänk va vita doktordressar får en o se jäkligt smart ut!

Lasse, Henrik, brorsan och jag, från Bäcke eliten! haha..

Vi fick åka upp t 14 våningen och se på denna vackra utsikt!

Idag har ja även jobbat över så ganska nyligen hemkommen och vart en riktigt masdag verkligen! Så nu sitter ja här o tar igen mig lite.

Igår red även ja o mamma ut på kvällsritt, skitmysigt o få me morsan!:)

Mamma är påpälsad och redo för kvällsritten!:)

spökhästen också redo!

Sen har ja fått lite mer hästproblem, haha som ja inte har nog, men får hämta hem Cassie och fölis denna helgen, blev så himla ledsen på honom då d kändes som han lurat mig på alla mina pengar då ja inte hört av han på två månader, då han varken svarat på tele eller när ja skickat sms så vi gjorde en fuling o ringde från mors tfn o då svara han, hmm! men han la på efter en mening så mamma blev också lite grinig och skicka ett mess t han om han inte hör av sig och betalar osv så skulle han få en polisanmälan på sig och dagen efter fick ja ett sms att ja får hämta hästarna i helgen! Bah Så blev ju inte helt som d va tänkt men känns bra iaf och har han inga pengar sa ska han fan inga hästar ha heller.. Så imorrn får ja fixa lösdriften,puh mkt nu, sen Så får ja se om ja kan hitta nytt hem till dem, om nån vet nån bra så får ni gärna höra av er!:)



Me Sylvester verkar allt gå bra och fodervärden verkar trivas super me honom!:) Känns bra i mitt hjärta då!:)
 
Underbara Sylvester!

Nej nu blev d för sent för en promenad o ja har bly i benen så får väl fixa bort skiten imorrn, attans!

Nattinatt på er..



puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0