En dag på landet!

Hej Käre dagbok!

Just nu har ja precis avslutat ett givande samtal med Cassies förra ägare och allt känns ledsamt men även superbra för både mig och honom för vet att hon kommer få det kanon, det blir så att han hämtar gumman på måndag efter jag slutat jobbet! Jag kommer behålla fölet och får tillbaka det nästa sommar:D Vi gjorde upp så att ja får inget betalt för Cassie utan han betalar halva levande fölavgiften som är på 7500kr så överlåter ja henne sen! :) Jaa detta blir nog bra!:) Känns bra!

Idag har ja varit piggare men ändå fått knaprat piller men alert som få har ja varit, kapat ved i 3,5 timme sen hjälpt brorsan lastat två lass ved som han säljer! Hoppas en har fått lite färg av o stått rätt i sola!:)


Nu har vi väl ved så vi klarar oss flera år framöver! Är ett stort berg som gömmer sig bakom där!

Efter veden va klart gjorde jag marängswiss som vi belöna oss med, hur gott som helst! Sen va d dags för potatisättningen, Vi gjorde 5 radder så nu längtar ja tills d börjar gro och sen tills d ska skördas!:D Blir nog en del!:) Älskar hacka upp egen odlad potatis, och det är ju så gott me egen odlat!:D Gjorde två morotslanden me som d blir t o sätta i i morgon!:)



Nu är ja helt slut hela jag så blir en slapparkväll.

Hoppas ni haft en underbar dag i solen!

Kraamar




Kommentarer
Postat av: Victor

Eurocom-Service

www.eurocom-service.com

we offer cooperation,sale ved@

2011-09-02 @ 21:20:54
URL: http://www.eurocom-service.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0