Lilla älskade Ådi!

Kan inte me ord beskriva vad mkt Ådi betydde för mig,  han var helt klart Världens bästa tax och har varit en av mina bästa kompisar! Men nu 13,5 år senare så var det dags för honom att gå till dem sälla jaktmarkerna uppe i hundhimlen!

Varit en av mina ledsammaste dagar någonsin, gråtit hela dagen men nu äntligen känns d lite lugnare och jag vet att detta var det bästa för lilla Ådi då han var gammal och hade ont.

 Jag kommer mkt väl ihåg när ja köpte han, jag visste dem hade valpar på "affärn" i Långed och tjata och tjata på pappa att ja ville kolla på dem för ja var ganska djurgalen då, 10 år var jag:D, Han ville egentligen inte men vi svängde in där o kolla på dem och jag fick till o med hålla en av valparna, och det var den sötaste valp ja nånsin sett och den valpen börja gör slicka mig i hela mitt ansikte och svansen gick som ja vet inte vad då var ja kär! Pappa ville INTE skaffa en till hund men  sa att ja tar dem pengarna ja har på kontot för ja va bara TVUNGEN att ha honom. Dock kosta han 3000 och ja hade bara 2500kr på mitt konto så ja var ledsen en stund men vi ringde o fråga om d gick bra och då sa han att d gjorde det för att det var jag!:) Så ja fick mig till slut min lilla Ådivalp och har aldrig ångrat att ja köpte honom!:)  Men ja vet att pappa också blev glad i Ådi från första stund!:) Och har varit det i alla år, då Ådi blev en superbra jakthund och känd hos jägarna!:D Ådi har även fått drygt 30 valpar efter sig!:) Så små ådisar lever kvar lite överallt i landet!:) 

Älskar dig min bäste Ådi och vila i frid! <3


<3

Idag har ja ridit upp hästarna till pappa, eller jag red Chuck och Rolf gick breve me Sylvester!:D Tack så mkt Rolf! Men hästarma var segare än sniglar så tog sin tid upp, men nu går d på väldigt kraftigt gräs så nu njuter dem nog!:D Träd och en damm har dem i hagen också!:)



Sen ville ja rensa huvudet lite så ja och jessie gick från Högelund ner hit till Långed, de tog mig 2,5 timme men nu mår ja mkt bättre i knoppen!:) Riktigt gott o gå!:)



Kraaamar!




Kommentarer
Postat av: Emelie Eliasson

R.I.P Ådi, men han har det allt bra nu också! <3 Pussar!

2011-07-10 @ 22:25:07
URL: http://emeliieeliiasson.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0