Phi Phi island!

Ååå idag har jag haft en helt underbar dag på havet!:) Blev först att gå upp 06.30 o packa ordning för en dag på havet, kunde dock inte sova på hela natten så va himla sleten, tror d va för ja drack redbull på kvällen:(! På morgonen kom Linda hit och vi fick skjuts me en scooter till Urban och Lenas hotell och vänta på bussen som skulle ta oss till PhiPhi Island! Vi trodde den glömt av oss för den va väl 20 min försenad så vi var väldigt oroliga en stund men till slut kom den, puh!

En timme i buss först sen bar d av ut på båden, SeaAngel speedboat! O speed va d verkligen, vi flög som vantar i båten upp o ner o fram o tillbaka! haha d va riktigt roligt men kändes ganska mkt i svank o rygg emellanåt! haha.. Tänkte hela tiden på "den bästa sommaren" med Kjell bergqvist, när d är kör över ett gupp så säger han t barnen Passa på o skratta nu för man vet aldrig när d blir roligt nästa gång! Haha o ja skratta nog hela båtturen ut till första ön! För d va verkligen guppigt! D va superfint ute på öarna, fick LOST känsla för er som sett det!:) Men d va alldeles för mkt tursiter så man kunde inte njuta fullt ut kanske! Vi va på 3 olika öar av phi phi öarna, Khai Island, Maya bay och Monkey island!

Jag har sett apor för första gången i mitt liv!! Helgrymt och va coola dem är! dem e precis som oss fast i miniexemplar, kliar varandra, någon drack ur en flaska någon slängt på ön! haha ja d va en upplevelse! Dock varna d oss innan att vara försiktiga så d inte anföll oss för vissa kunde ha rabies, och en rädd tant blev biten! Man såg lång väg hur rädd hon var för dem och så blir hon biten. tyckte så synd o  henne!:( usch va hemskt! Får hoppas d va en bra apa som bet henne iaf! Sen serverades vi Buffe på en ö! supergod Thaimat!:) Jag älskar Thaimat, stark och go! :) Sen snorkling o sen blev d hem igen! Jaa d har varit helt underbart! E så glad!



Ja försökte skydda mig så gott ja kunde då ja blev bränd första dan på stranden, näsan o pannan:P så va livrädd för solen idag;) Men imorgon ska d solas och kanske shoppas!:D

Nattinatt

Pussa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0