Inridningen!:D

Hejsvejs mongofejs!

Nu jäklar har ja börjat ge mig på Inridningen och det har gått dretbra och ja e så nöjd, suttit upp två gånger, första gången va Liza med och höll honom och ja  hängde först lite smått sen upp på ryggen!:) Men hoppa av relativt fort så han bara fick pröva på o ha mig där och d gick super!:) Så tummen upp!:)





Sen vila han tills igår Och vilken skillnad att leda honom, han va snäll som bara den och gick bakom mig hela tiden, myspojken! Madde och Liza va me o hjälpte till, tusen tack!:), Dem red på Cassie gumman!:) Sen hjälpte mig Liza upp på ryggen på Chuck och denna gången gick vi kanske 300 m, Framsteg!, han va dock spänd som en sträng men d enda han gjorde va en bakutspark så ja e helnöjd:D  duuuktiga pojken, nu längtar ja tills nästa gång d är dags men veckan blir d nog inte så mkt tid över då d ser ut såhär! 


Imorgon onsdag blir d till att jobba över, 13 timmar igen, jobbat över 5 gånger på 3 veckor! Haha o känner mig sliten men d e bara bita ihop och dra in dem dära pengarna!:D E görgla att ja får jobba och har ett jobb så en får passa på o ta allt som erbjuds :) Hemma kommer ja troligen stupa i säng efter stallet och Jessie!

Torsdag då är det jobb igen, sen blir d middag, fix i stallet och sen drar troligen jag och Jessie t Emma o myser!:) Sen kommer äntligen M hem från Afrika denna dagen, och nu har ja fått mer klarhet över grejjer så känns nu superbra, va Emma som tjata att ja skulle prata ordentligt me han;) dock blev d ju över mess eftersom han är i Afrika men d gick lika bra det så nu är hon glad:), Och nu kan säga att ja läängtar otroligt tills vi ses igen!:D Hoppas hoppas!

Fredag som vanligt jobb men slutar kl 13:) Så då blir d fixa middagen, fixa stora hagen, sen longering? eller promenad med Chuck!:) på kvällen hoppas ja på få träffa M!:)

Helgen får vi se vad som händer förutom ridningen, ingen suping iaf d fick ja nog av i helgen för så kass ja va på söndagen, uh!, då Emma drog me mig ut t Arvika o så dricker hon inte, luring!;) haha o ja som tänkte va social för en gångs skull, men blev bra full ändå, inte bra då ja inte kan hantera sprit som ja ska:P Va ja Miriam, Risse och Simon men va bara ja o grabbarna som drack!:P Tror den ena va fullare än den andre! haha.. men hade en riktig kul kväll:)

Nej nu ska ja ladda upp batterierna för i morgon!

Nattinatti gott folk!



puss








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0