Melbourne!

Tjoosan i trosan mina l'sare!

Jag har tyvärr inte haft till gång till min dator sen ja lämna sydney men nu så!:)

Bussen från Sydney till Melbourne tog mig drygt 17 timmar eftersom vi fick oväntat stopp på vägen! Haha helt plötsligt dunkar hela bussen till men d verka inte som d tänkte mer på det och efter en liten stund går d saktare och saktare och något känns galet, bussen stoppar och förarn går ut o kommer in o säger gott folk vi har ett problem, rejäl punka!!:P min tur va? Det tar över 2,5 timme innan nån kommer och byter ut däcket så sitter efter vägkanten och beundrar allt! det är så vackert här i Australien!:) Går inte beskriva känslan att få vara här, nästan så ja får glädjetårar varje dag:)


 
Sen kom vi vidare igen och nästa rast vi har så blir d mera problem, vi är 5 stycken för många i bussen så blir ett litet rabalder om tjuvåkning o sånt så allt blev annu mer försenat, och nästa stopp vi hade då hade en tanta försvunnit, antagligen glömde busschaufförerna henne!:P Ja sicken bussresa säger ja bara! va inte hemma förrän efter 3 på natten i Melbourne!:P Men tyckte d gick bra och fram kom jag så ska inte klaga!:) 

delar nu lägenhet me en tysk och två från Korea i Melbourne, gratis!;) Så ja har det perfekt!:) hitta även till slut en fiin klänning som ja fastna för också i Melbourne, sen skor och en grejj till håret:) blev jättenöjd, va en tjej i affären som dressa mig och allt gick på kanske 700 sammanlagt!:) köpte mig även en festarklänning för d hade ja inte nån, den va slimmad och snygg!;)

MELBOURNE CUP - THE RACE THAT STOP A NATION

På den stora dagen blev d till att göra sig ordning, kände mig som en prinsessa när ja va klar, allt kändes så speciellt! aldrig varit så fint uppklädd och högklckat hade ja på mig med!:) Och kavaljern klädde sig i fin kostym och vi dela ett par glas vin innan vi åkte till MELBOURNE CUP:)
 Hjälp vad folk d var högt och lågt, troligen långt över 100.000 och alla va så vackra och finklädda, kan tänka mig att balen som ja inte var på kanske kändes lite så?:) alla uppklädda och dricker champagne o ming!:) D första vi gjorde va att få i oss lite dricka sen gick vi ut för att se racen!:)  och då köpte kavaljern min champagne till oss inför huvudracet!:) Så coolt!:)




 Gash vilken känsla ryttarna måste känna och press, när d är d största racet ever och man tävlar där!:) Jag skulle va så nervös så ja skulle ramla av o dö! haha. Själva huvudracet var mest spännande :) Här är vinnaren http://www.news.com.au/national/melbourne-cup-2010-winner/story-e6frfkvr-1225946688581 :)



Men vädret sög och efter en heldag där kände ja mig inte som en prisnessa längre, haha blöt o sliskig hela jag, stelfrösen, ont om fötterna efter vandrat me högklackat, ska ja va ärlig va ja lite ful av mig och tog av mina fina skor där och sprang runt barfota! sorry kan inte hjälpat men att vara sååå fin är nog inte min grejj och spec inte när de gjorde så jäkla ont! Mkt bekvämare o vara barfota då!:P Men d värsta var att nog min kavaljer va jättestrict! Han va inte alltför glad när ja inte ville gå runt me skorna och sen när vi även va på väg hem tvinga han på mig dem! så me skavsår och sår och stel fick ja stappla runt i dem då va ja inte jätteglad kan ja lova, men d säger ju ska man vara fin får man lida pin!

föröskt ladda upp bilder men funkar inte här så lägger upp d när d går annars finns d på facebook så länge!:)

Pusssa






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0