Farmen.

Nu sitter man har sketen och svettig i Lakeland pa ett litet internet cafe innan vi drar tillbaka t farmen, precis varit ute pa falt och plockat vattenmeloner! :) Jag bor pa farmen med tva andra svenskar sa d ar gott for vet inte om ja hade tyckt d vart sa roligt o vart dar sjalv!

Men varje natt somnar vi till kycklingpip, kackerlackor, stjornor och vinden, d hander kanske inte allfor ofta i ens liv;) Men d e mysigt anda! Min sang lutar ocksa i nittio grader haha sa tankte hur i hela friden ska ja kunna sova dar men har lyckats somna och sova mig igenom natterna!

kl 05 vacker han oss varje morgon, vi borjar jobba nar d ljusnar ute, har en snabb frukost sen bar d av mot arbete, sjalv har ja hamnat i tradgarden d mesta och huggit och satt i jorden, sa har sa hiiimla traninsvark! Kanner mig som en gammal slav, haha men d e roligt och nyttigt man lar sig och ja klaga ju pa att ja adlrig rorde mig, nu far ja traning sa d racker o blir over!

Garden ar en sjalvforsorjande, sa d har alla slags frukter och gronsaker sen slaktar d ibland en ko och gris, tror ja kommer fa vara med o gora d nasta vecka!  pa garden finns, papaya, mango, potatis, bananer, kryddor, bonor, artor, pumpor. aubergiener, gurkor osv osv! Finns ingen ande pa alla frukt d har, sa all mat tillagas av allt han har hemma! Skiitnbra, sa ja vill leva ibland!;) Han har typ 13 hastar men d flesta e jattemagra och hovarna e spruckna sa va inte riktigt som ja tankte mig, men vi har varit ute o ridit varje dag! Igar red ja en arab som paminner sa mkt om scirrocco! Mys! sen har vi badat i an, dar kandes d som d fanns krokodiler! haha..

Tjejerna aker pa mandag och vet inte om ja vill bli sjalv dar?:( usch! Far se hur allt blir, annars trivs ja bra!:)

Kraam pa er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0