Hemresa 12 maj!

Hej!:)

Nu har ja landat i Sverige som nog d flesta vet!:) Varit sa fullt upp sen dess sa blivit lite dalig uppdatering!

Den 12 maj borja min flyresa fran Sydney, haha o holl nastan pa att ga at skogen me en gang, da taxibussen t flyget fraga VILKEN flygplats jag skulle till! Haha kande mig sa bortkommen nar ja trott d bara fanns EN flygplats!  Men han fraga mig var ja skulle i varlden o da visste han som tur va! haha va andra gangen ja gjort bort mig me flygplatser, for ja visste ju inte att d fanns tva i goteborg heller nar ja skulle t Irland, da va d hett o braTT nar vi insag att d va fel flygplats vi var pa da;) Flygresan gick fiint, kolla lite film, fick go mat o kande mig ackligt matt hela resan anda satt ja o proppa i mig allt flyget hade att erbjuda, men kunde dock inte sova nagot alls under hela resan:( I Thailand hade ja bara 1 h pa mig att byta flyg, d va gott nervost om flyget fran sydney skulle bli forsenat eller att d skull bli koer! Men allt flot pa fint o ja hann med:) Bangkokk ar den absolut storsta staden ja sett uppifran, herregud va stor den ser ut! langtar tills ja ska t Thailand nasta ar:) Nasta stopp va helsingfors sen hem t Sverige, skulle overraskat pappa men kunde inte halla mig nar ja landa i helsingfors utan skrev direkt han blev sa glad! :)

sydney

I sverige va d inte sa roligt o landa den 13 maj, sa trakigt klimat o vader men va anda valdigt skont o va hemma! resan tog 25 h! Mamma o Peter hamta upp mig pa flygplatsen o ja fick blommor och tarta av dem! sa sota:) tss! underbart o fa traffa mamsen igen! Men va himla himla sleten o stupa i sang ganska fort hos mor! O sov nog sakerligen 15 h! gott!

Val har hemma i Dalsland har ja nastan bara grejjat me hastarna och jobbat i fabriken hinner inte me sa mkt ant kanns d som, varit ute o cyklat massa me  granntosa Nat ocksa, riktigt roligt och kants som rena sommaren:)
 
cykeltur


  Har aven varit o kollat pa nar bada mina hastar tavlat, scirrocco i dressyr o Rhonda i hoppning:)! Stolt agare e ja :) Mina sma smattingar har kommit sa langt:)

dressyrtavling maj

Ar hur lycklig som helst att fa vara me mina egna hastar igen o kunna ga ut o pyssla nar ja vill har ja langtat otroligt mkt efter, Hela stallet e fullt nu med, Nat har ett vbl, sen Scirrocco, Sylvester o Kippie, men Madde ska nog kopa Kippie, hon fraga mig haromdan bara sadar om hon kunde kopa henne for hon har  blivit foralskad i henne:) Roligt! skillnad har d blivit me pa Kippie o Sylvester borjar bli sa fina:)
Kippie ar ett Vbl sto fodd 2000.

Forebild

forebild da kippie kom

 Drygt En manad senare:

kipppe drygt en manad senare:0

Sylvester

Forebild

sylvester nar han kom.

En manad efter han kom:



Nej nu ska ja krypa ner o lagga mig, upp t jobbet, dar bjuds d pa smorgastarta iman!:)

Mumms!

Puss o natti!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0