Freeeedag!!:)

Äntligen fredag igen!:) Denna helgen är inte alls så stressig som sist helg, utan denna helgen är inget planerat alls och det känns skönt att bara kunna vara! :)

Allt känns bra trots alt, men självklart tungt o ledsamt, men svårt o få det att gå ihop med lite tid, starka viljor, olika personligheter och helt olika framtidsdrömmar, tror för att ett förhållande ska funka så måste man ha lite lika värderingar på saker och ting och ha en framtid att sträva emot tillsammans, kanske inte i jobb och egna intressen men få ens vardagar att klicka lite med varandra, om en älskar djur överallt annat och den andra vill inte ens ha djur tex då kanske d inte är helt rätt, en vill bo på landet o den andra vill bo i stan.. Någon måste ju offra sitt "liv" åt den andra isf, och då dödar man ju en del av sin personlighet.. Asch svårt p förklara men ni kanske förstår! En del saker behöver helt enkelt överensstämma för att båda ska må bra!

Men så nu e ja singel, och ja tänker absolut inte ge mig in i något på länge, och när d blir eller om man dejtar så ska man träffa personen många många gånger innan så man inte förhastar sig, för jag vill leva med min partner resten av mitt liv, ha ett eget ställe på landet, barn, djur och massa aktiviteter och mycke resor ihopa!:) För som d vart nu d sista har d mer gjort ont än gott inombords, dock har vi inte bråkat, och vi har inte gått isär osams utan vi e fortfarande kompisar och pratar med varann bara att vi insett att vi kanske inte är rätt för varann, detta känns jättefel men rätt, som sagt inte lätt, älskar Christian o han kommer alltid betyda hur mycke som helst för mig!

Nu hem, fixa stallet, rida !:)


/Nettan

 




Kommentarer
Postat av: Alex

Har du många läsare här Jeanette? Så dåligt med kommentar men det kanske bara är ett fåtal, liksom jag som gillar att kommentera?

Svar: Nej inte många läsare, drygt 30 st varje dag!:) Men skriver mest för mig själv eller va man ska säga, min öppna dagbok!:) Tycker de e roligt o gå tillbaka o läsa o minnas allt :) Och tycker det är jättekul att du kommenterar!:) Ja har ingen aning om VILKA dem 30 är så hade vart kul med fler kommentarer från dem så man vet va man har för läsare! haha:)
Jeanette Karlsson

2013-03-15 @ 20:07:04
Postat av: Tony Johansson

Jag kollar in här regelbundet i alla fall! :)

Brukar vara rolig läsning fast detta var ju mindre kul, men skönt att fortfarande vara vänner istället för ovänner! :)

Själv kan jag knappt tänka mig att lämna landet, tänkt många gånger på att flytta in för att komma närmare allt men den tanken har snabbt försvunnit när man går utanför dörren här och rakt ut till åkrar, skogar och djur :) Oslagbart! :)

Svar: De är jättekul o veta, och blir alltid glad när du kommenterar! Fast ibland e ja nog kass på svara! Inte meningen! Haha jaa d sista har nog inte vart så roligt o läsa mn blogg kanske, känns som ja vart klagig, men d ska d bli ändring på!:) Detta året har ja bestämt mig för ska bli ett kanonår!:D
Jaa, precis va slår sån natur!:) Då e d värt o pendla lite extra!:)

Kraamis!
Jeanette Karlsson

2013-03-16 @ 00:14:36
Postat av: Alex

Då är vi några styckens som tycker att det är värt att följa dig och inte så konstigt för du skriver väldigt bra och nu kan jag bara tala för mig själv men när du uttrycker dina känslor i text så känner jag väldigt mkt med dig oavsett om du är glad eller ledsen - du har en bra inlevelse när du skriver =)

Och så som du och Tony beskriver hur man ska bo - jag tror inte att man kan få det bättre än ute på landet med stora öppna fällt, ängar och skogen alldeles runt hörnet - rena drömboendet och så ska jag bo en vacker dag.
Lycka till i fortsättningen med allt nettan och du kommer att finna din prins tides nog, det känner jag mig rätt säker på. Men skynda långsamt =)

Svar: Hahah va du är go Alex, tack!<3 Själv tycker ja alltid de ser ut o va en stor röra d jag skriver, tss! Men blir så glad att du gillar o läsa den!:) Riktigt roligt!:)! Då blir d ju också roligare o skriva om man vet folk uppskattar det, dock som ja sa innan så skriver ja mkt för mig själv eftersom d är kul o gå tillbaka o uppleva gamla minnen på nytt, O sen är de skönt ibland o bara skriva av sig o få ur sig mkt:) Bara att alla ina läsare får stå ut med allt!;) haha!
oo ja d låter som min dröm också!:) Skulle nog inte klara av nån längre tid o gå ut varje dag o bara se betong! Uschamejjen, Naturen ska man ha nära!<3 :) O tack, jaa d hoppas ja jag med gör, en dag!:) Samma för dig, om du inte redan hittat din prinsessa!:) Kraaam på dig Alex!
Jeanette Karlsson

2013-03-16 @ 06:54:02
Postat av: Alex

Är det någon som är go så är det allt du Jeanette, det kan ju alla vi som läser förstå mkt väl att det finns ett stort hjärta där inne i ditt bröst! :)
Jag kan bara tala för mig själv och jag är då mkt glad att du väljer att föra din "dagbok" såhär offentligt med tanke på vad bra du skriver. Rörigt vet jag inte om det är men du skriver så att man vill bara läsa mer - du skriver väldigt bra och som jag tidigare sagt, dina känslor lyser igenom och jag känner med dig i både med och motgångar. Det känns nästan som att jag känner dig väldigt väl - vilket jag inte gör tyvärr.
Nej att bo i en betongdjungel vore hemskt - jag provade i lilla staden vänersborg och det gick inte alls och det var nog största orsaken till att jag flyttade hem igen - närheten till skogen och naturen! :)
Nej du Nettan, än har det inte varit ngn som glasskorna har passat men kanske finns hon runt hörnet eller där man minst anar? Jag tar dagarna som de kommer och skulle hon dyka upp ifrån ingenstans så hoppas jag att hon är minst lika bra på att uttrycka sina känslor som du är! :)
Ta hand om dig nu! :) Kram!
Å du - du är riktigt vacker, det kan man inte ta miste på av bilderna ifrån din fotosession du visat lite av i senare inlägg här :)

2013-03-18 @ 14:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0