1april.

Då har vi gått in i en ny månad med ny tid och nya möjligheter! Dock har ja ingenting planerat denna månden och d känns riktigt gott för ja ogillar för mkt planering.. Blir aldrig som man tänkt sig ändå..  så bättre o ta dagen som den kommer!:)

Denna helgen har ja fått lärt mig att ta d lugnt. Varit väldigt lugnt för vart sånt kasst väder, blåst iskallt och storm så inge gott o vart ute! men har vart bra för mig tror ja för nu börjar ja känna mig som gamla nettan igen! haha men Nettan med för mkt tankar!;) Blir lätt att ja tänker alldeles för mkt när d e lugnt, kanske därför ja försöker hålla mig sysselsatt jämt så ja slipper alla jobbiga gnagande tankar? Om kroppen inte arbetar så gör hjärnan d ist Och hjärnan är den som blir rastlös! För nu har ja enomrt sug efter resa igen och göra en massa grejjer och även enormt sug efter en liten bebis, men d lär väl aldrig inträffa! haha.. Måste ju ha man till sånt!;) Men dagdrömmer gör man!:)

 Annars har ja vart mkt me bror i  helgen och även lite me syster:) Ja o Jonas har varit på en bondgård och kikat in en massa underbara kor och kalvar! Myys! Sen har vi grejjat me hästarna spelat kort och kollat film, såg igår "Your Highness" och jääklar vilken rolig film, haha bästa ja sett på länge, så ett filmtips till er me lite speciell humor, se den!;)!  



Idag har ja ridit och idag va d läskigt, nästan en såndär nära döden upplevelse igen för idag sjönk jag och Chuck rätt igenom marken, fyfasen, marken bara försvann och Chuck kämpa för livet att komma upp, trodde verkligen min älskling skulle sjunka under helt:( men min prins e så bäst och kämpa sig upp! min älskling! Dock skada han sig Och han behöll ändå lugnet!

 Han e världens bästa häst! Kan inte beskriva vad mkt ja älskar min bubbis! Tyckt han varit så stor innan men nuförtiden känns han bara helt perfekt för mig, är nästan så scrrocco ist känns för liten! :P haha.. För red han efter ja ridit Chuck och så olika hästar att sitta på, men lika bäst båda två!:) Ja och Scirrocco höll oss på vägarna, kändes säkrast efter min o Chucks upplevelse! Tjocko e så go, vi tog långtur och tog några skutt över naturhinder, skitkul!:) sen blev d massa galopp som han älskar!:) Synd man inte har sällskap o har nån o rejsa med för d e d bästa Scirrocco vet, iaf förr!:) Så nån som vill rida me mig nåndag? som kanske som läser min blogg?=) Vore kul me sällskap!


Min gumsa har vart så duktig idag också, ja har ridit i över 2,5 tim sammanlagt och hon har sprungit me HELA tiden, inte lämnat oss en enda gång!:) Underbart!

Visst e hon gullig? Tycker hon påminner om den där saken i Harry potter?


Oj nu blev d ett väldans långt inlägg! Men känner mig pratglad! Haha.. och har ju bara Bubba o Jessie o prata nu o dem säger ju inte alltför mkt! ;) Så ni får stå ut!
 Fredrik har vart här idag jättetrevligt, han hämta även sina grejjer så nu e d lite tomt då hans tv stod i sovrummet! Så nu får ja skaffa en ny, E sugen på en rejäl tv, 50-60tum kanske?  Har ju en 46a nu o den åker in i sovrummet tills vidare!:)

Sen har ja nog skrivit detta innan men bestämt mig föra att sälja/låna ut Camaro och Sylvester så om nån vet nån som e intresserad får ni gärna höra av er!:)  

Nej nu får d nog bli film, sugen på se "Cast away"!



Ha d underbart!

Pussss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0