Älgjakt..

Idag började älgjakten och det verkar som d gått väldigt bra för dem för ja har hört ungefär 12 skott tror jag!:) Har inget emot jakten så länge dem skjuter för köttet och inte för att det BARA är roligt, ogillar såna folk som bara är ute o pepprar tex råddjur för skojjs skull, vet ett flertal st som skjuter så mkt råddjur så att d inte orkar t reda på köttet i slutet för d redan har så mkt, varför då ut o jaga?! Man blir så arg....

Hästarna får stå inne nu på morgonkvisten tills d kommer tillbaka från skogen så d inte blir rädda och får panik och smiter! D vore jobbigt!


Sen om ni skulle fått ett ebjudande om att dra t Peru och jobba, hade ni då gjort det? Ja har bara det problemet att jag är Låst och att ja inte vet hur d blir me mitt jobb, förlängt, fast eller fortsätta på timmar efter att mitt vik e slut! så jobbigt o inte veta för om ja drar nånstans nu så har jag ju troligen inte jobbet kvar när ja kommer hem igen och d vore ju tråkigt då ja trivs väldigt bra där..

Fick även erbjudande om jobb på Baldersnäs igår igen att jobba på d kommande julborden, men d blir nog lite mkt när ja redan har heltidsjobb! Men hade vart skojj!:)

Nej om man skulle göra ett ryck i huset kanske, inte hört nått om flytt än så ja d dröjer nog!

Ha en superdag alla!

puss





Kommentarer
Postat av: emma

ju vi ser lite fulla i fan ut bägge två tycker jag, men väldigt lyckliga också :D Jao jag är lite sugen, men får kanske besök på fredagkväll, synd att det inte är på lördag du ska te nöjes ;) pussss

2011-10-10 @ 17:50:47
URL: http://quofataferunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0