Barrierreef!:=)

tjoooho! Idag gick jag och Linda upp kl 6 for att fixa finfrukost som bestod av farsk mango, annanas, stekt agg me toast, basta frukosten ja haft pa lange! :) Sen bar d ivag mot hamnen, vara reskamrater kom i sista stund sa vi kande oss riktigt oroliga att d inte skulle komma med, men till slut kom dem! och vem sager tjejer e sega, vi var dar till o med en hel timme innan vi akte! haha:)



Pa baten forklara de om spypasarna och att vi borde ta piller, for dagen innan hade d nastan fatt en hel full sopkorg av spy pga av vagorna va sa kraftiga!:P Jag och linda tog inget, ja var super hela vagen o trivdes som fisken, Linda blev jattesjosjuk men hon spydde aldrig! D regna och blaste ganska rejalt!:( Min tur! Nar baten stanna vid ett korallrev sa sag man direkt att d va korallrev, skifta i andra farger i havet, sa coolt! sant man bara sett pa film! 
  Gud sa mkt vackra fiskar jag har sett idag! De var gula, grona, bloa, randiga, glittriga, glansande, lysande, prickiga osv osv! sag sma Nemos ocksa, sa sota!:) barriarrevet tycker ja maste upplevas! riktigt frackt! kanns som o vara i ett akvarium!:) Underbart. Sag aven en fisk lika stor som mig, en stor blaaktig! sen sag vi ett stim me blackfiskar som hade jatteogon!:) dar snorkla vi runt i timmar!:) Basta!

sen va d upp o fa mat och aka till ett nytt stalle, maten var jatteacklig och jag som brukar gilla allt! :( Pa det andra korallstallet sa hade vi sol sa var annu vackrare nar d glanste mot botten men da tog ja inte me kameran, typsikt!:( besviken over min kamera for den har tedens att gora deprimerande bilder(morka) sa den visar aldrig 'verkligheten':( om d ar jatteljust och fiint, sa gor den dem morka och dassiga! :( Men den holl iaf hela tiden i vattnet!:) sa sa sett e ja nojd!:) 



Haft en helt toppendag och kanns overkligt att man simmat runt i det stora barriarrevet! Kanns asgrymt!:)


Krokodil:)

Sen nu har jag och Linda provat pa att ata krokodil! Sas vara en blanding av fisk och kyckling, men tyckte d inte smaka natt storre alls, lite slibbigt kott bara och segt! Annars inget spec, men nu har ja provat!:) haha tank att d gar ata krokodil kanns som dem inte existerar, vill verkligen se en i naturen innan ja aker harifran! Hoppas!
---------------------------------------------------------------------

Ang rubriken igar
haha jag kom pa mig sjalv att ja glomde skriva igar ang min rubrik pa forra inlagget! Haha jag och linda brukar saga lite pinsamma fel, pa vagen in i krogen eller bottleshopen sa har vi rakat sagt flertalet ganger

"do u wanna see my leg?" Haha pa svenska betyder d ju vill du se mitt ben! ;)  menar ID!

Och igar sa jag som blev totalfel att min receptionist bara skaka pa huvudet o skratta och sa sant sager man inte till pojkar.:P  

"R u not gonna come and grab us here before?" som blir "Ska ni inte komma o "ta" oss har forst";) meningen var att d skulle betyda "plockar ni upp oss har innan vi gar";) Som jag skamdes nar ja kom pa mig sjalv!

--------------------------------------------------------------------

Imorgon lamnar ja Cairns, me blandade kanslor! Men ska bli roligt o gora lite annat ett tag!:) Vet inte om ja kommer ha nagon mottagning elelr internet dar sa att ni vet och inte blir oroliga Mamma och pappa!

Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0