Mål, 4kg - :)

Nu har ja bestämt mig att gå ner 4 kg, Men frågan e hur? Ja rör på mig ganska mkt, men de e maten som ja behöver lägga om o kanske röra på mig ännu mer..
 
Nån som har bra tips att förlora 4 kg snabbt, mat, tränings osv, för punktförbränning funkar inte va eller finns d nått knep?
 
Ja ligger nu på 50,5 så gått upp 3 kg nästan på ett kick! De måste vart för ja fyllde år i februari, man säger väl det att de e svårare o hålla formen ju äldre man blir!;) O ja vill verkligen komma i mina ridstövlar utan att behöva kämpa mig gul o blå för att få ihop dragkedjan! haha! Så mitt mål nu är 46,5, men e nöjd om ja lyckas till 47:) Då borde d ju fösvunnit iniminilite från vaderna!:)
 
Idag red ja Scirrocco en snabbis i paddocken, va lite seg på ge mig ut så blev en ridtur på 30 min innan de mörkna, och de 30 min flög fram, ja e så himla stolt över min kille, han e grym! Han va jättelyhörd och gick på som bara den och tog båda galopperna klockrent, gjorde en fatting i varje varv, kul! Hoppas han är detta på lördag också för isf blir d ett kanonpass! Men me min tur så kommer han hunnits förvandlats till en llbatting som inte lyssnar innan dess o ja får ett rent helvete på lektionen, eftersom där finns ju alla snygga damer o kolla på o visa upp sig för tycker Tjocko min!;) tss!
Imorgon blir d longering på volt eller en långtur ut på långa tyglar o bara njuta! Så ja hoppas på sol imorgon så man kan njuta ännu lite mer!:) Sen måste ja ta tag i Roger med, o börja longera honom i träns känns som jag kommit lite på efterkälken med honom, men de e klart nu när han varit skadad, men nu de e på väg åt rätt håll så snart kan vi börja lite smått:)
 
Just d igår när ja red ut på Tjocko barbacka så hade vi ett high momento, vi gjorde(vad som kändes som) superbra skänkelvikningar, 4 steg åt höger 4 steg åt vänster, så fortsatte vi så några gånger o han lyssna knappt utan några hjälper som helst, va som d räckte ja tänkte det ! Han e helt underbar min gubbe, kan ha blivit riktigt fin nu, o Hovslagaren gick igenom honom igår när vi skodde o han hade en väldans låsning bak på vänster sida o d va allt hon hann!:) Så på sön kommer ev en annan massör o går igenom hela Scirrocco med nålar o grejjer!:) Gör nog gott för honom, så ska ja se om Bernt kan komma o kolla tänderna på honom med så är han helgenomgången sen!:) Men nån mer som skulle behöva en genomgång e jag, fortfarande väldigt ont i nacken o är ju sned i min rygg, tror detta påverkar hästen mer än va man kan tro.. Så kanske ska boka in mig själv hos en massör också? Ja får ju sånt gratis genom mitt jobb!;) Lyx!
 
Nu ska ja hoppa i säng!
 
Natti<3
 
/Nettan
 
 



Kommentarer
Postat av: emma

fan va slut i huvvet du är... har du feta vader å borde gå ner 4 kg så borde väl jag banta 10-15 kg och mina vader borde väl skäras bort en del på isf om nu dina är feta... skärpning gumman, du har den kroppen alla tjejer drömmer om!!! <3

2013-03-07 @ 23:52:05
URL: http://quofataferunt.blogg.se
Postat av: Nettan

Haha men jag tycker ju inte jag är fet eller liknande, utan bara att dem va för stora för mina ridstövlar som ja verkligen kära ner mig i, så vill inget hellre än att d ska passa, och dessutom så om ja går ner dem så väger ja ju som jag alltid gjort d senaste:) så d e ju inga konstigheter! Men ja vet d är mycke muskler på mina vader så d e ju d som tar emot tror ja, och de är ju samma med dig, enbart muskler:) så detta handlar inget annat än att ja vill komma i mina stövlar, dessutom äta sundare nu när man slarvat ett tag e ju aldrig fel:)

2013-03-08 @ 06:38:56
URL: http://sweetbumbii.blogg.se
Postat av: mamma

Det enda vettiga du kan göra är att prova stövlar innan du köper. Dina vader är muskulösa, jag har samma problem, alltid haft. Beror mycket på ridningen vettu. Sällan jag hittar stövlar som passar och få bort vaderna kan du glömma gumman. Bredare skaft är det enda! ;)Puss

2013-03-08 @ 10:58:18
Postat av: emma

håller med din mamma, prova stövlarna först :) och att du vill gå ner i vikt för att komma i stövlarna är i princip omöjligt, går inte att punktförbränna en viss del av kroppen och eftersom du inte har nåt fett på kroppen så kommer bryta ner musklerna ist... jag, bara muskler? ha, tillåt mig att småle...långt ifrån sant det! puss <3

2013-03-08 @ 15:10:58
URL: http://quofataferunt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0