Vilken dag..

Vaknar 07.30, konstaterar att ja har en hemsk huvudvärk, men tänker d e nog för ja e nyvaken, sen klär ja mig o raka vägen ut t stallet ger morgonfoder och sätter på dem i sina täcken o tar ut dem, går in käkar o pysslar o fixar mig, kl 09 bestämmer ja mig för o åka ska va hos läkarn kl 11 så vill ha GOD TID på mig och köra ner t sjukhuset om d e dåligt väder osv, i Mellerud blir ja fast i 40 minuter.... Attans, men tänkte inte så mkt på det då ja va mer orolig över va som hänt då d kom ambulanser och brandkårn o de sa aldrig något på radion då ja lyssna frenetiskt, huvudet blev dessutom värre o värre, efter 40 min släpptes den lååånga kön vidare och då va d en lastbil som fattat eld på vägen och blockera allt.. Vilken dag han måste haft! usch!:( Fick ringa sjukhuset o säga att ja vart fast i en olycka så ja blir sen..
 
Väl framme va huvudvärken nästan så ja ville gråta och visste inte var ja skulle göra av mig själv,  fick fråga i entren om d fanns en alvedon eller värktablett o tillgå nånstans för orka verkligen inte mer, hon sa att ja får fråga inne hos läkarn sen, bara d att d tog 20 min i vänterummet o ja trodde ärligt att hjärnan min va på väg o ge upp aldrig i mitt liv känt en sån huvudvär, sen fråga ja diekt inne hos läkarn  men då ville han först kolla d ja va där för, han va stressad, så självklart.. Men starkt ljus rätt in i ögona och grejjer uppkörda i näsan som gjorde väldigt ont så börja ögona rinna och han tog mitt huvud för o se bätte i näsan o sa men gud du kokar ju.. Jaaaaaa, så han gav mig medicin och kolla så ja inte hade bihåleinflammation, men ingen inflammation. Sen undersökte han klart mig, och va väl inga roliga besked, såg fortfarande inte bra ut uppe i näsan och han förstår inte varför, men han ville helst inte gå in o operera igen då dem redan tagit bort såppas mkt, så han sa ja va gör man? Du e ett omöjlit fall och han va ledsen men han visste inte mer va han kunde göra förutom att ja fick ny kortisonmedicin eftersom han tyckte dem har prövat allt.. Jag har ju mått mkt bättre sen Operationen så de e ju iaf bra men e ju inte  så som ja borde och d kommer ju titt om tätt attackerna fortfarande.. Men ja jag vet inte heller va man ska göra så ja får helt enkelt leva med förkylning o vara trött jämt.. Grämer mig om ja ska få barn någongång, ibland orkar man ju inte ens me sig själv:( O jag vill så gärna ha barn!
 
Iaf gick ja ledsamt därifrån med en fortfarane hemsk huvudvärk och vet inte om ja klarar köra bil ens, sitter på parkeringen i 30 min o pappa ville komma o hämta mig, men sen kände ja att pillrena börja hjälpa så begav mig hemåt, och första gången i mitt liv så somnar ja bakom ratten eller va som nu hände, ja vaknar av att ja e halvvägs på väg ner i ett dike, usch så jäkla läskigt, aldrig hänt innan o hoppas d va sista gången som tur va vakna ja i tid, tänk bara om man hade kört ut åt andra sidan me mötande bilar?? Bah vågar knappt tänka på det, men nu gick d bra va småchockad dock, hemma så stupa ja i säng o nu har ja sovt i drygt 3 h, huvudvärken e kvar dock men inte lika intensiv men e fortfarande varm.. Nyss vart sjuk (efter jul) så tycker inte d borde va att ja e sjuk igen? Men var kommer denna hemska huvudväk ifrån? Ja har aldrig känt på maken.. Brukar ha huvudvärk men inget i närheten av detta.. Får verkligen hoppas d släppt tills imorgon då ja har så mkt planer denna helgen!:) E tänkt vi ska ut på sjön o åka skridskor, grilla o fiska imorrn ett gäng, sen film o spelkväll på kvällen, sen tänkte ja inna rida och ev lastträna o sön tänkte ja ha e hästdag me ridning o löshoppning sen måste ja städa! Christian är i kläppen hela helgen så en får passa på!;)
 
Nej nu ut o mocka o fixa ordning!:) Hade ett high moment me Lizas häst igår också, hon stod först i  kön vid hagen och stod som ett ljus, låter kanske väldigt vanligt men med denna hästen så sker inte detta alltför ofta, hon står antingen jättelångt bort eller så vandrar hon runt! Men igår va hon kanon, så är på rätt väg iaf!:)
 
 
/Nettan



Kommentarer
Postat av: Alex

Din huvudvärk kan vara sterssrelaterad Jeanette och det är ett varningstecken.
Jag har rätt god insyn i detta då farsan får sådana megahuvudvärksattacker som är stressrelaterade iom att han har ett jobb som tvingar honom att ha koll på mkt. Själv tycker han inte att han stressar men vi i hans omgivning ser ju det. Och det kan nog vara samma med dig för du verkar ha sjukt mkt tankar i huvudet för det mesta och då saker som ska göras osv.. Det är inte lätt att släppa taget om allt men vissa grejer kanske inte är så viktiga så du kanske kan skjuta på dem samt få lite hjälp. Krya på dig!

Svar: Oj va jobbigt o läsa, men känt mig mkt lugnare d sista, Fick ju åka in t läkarn för ja hade utvecklat panikångest och bara bröt ihop hela tiden offentligt också, hur pinsamt som heslt och ja kunde inte förstå varför, men då va d tydligen stress och ångest plus att ja hade sömnsvårigheter.. Men som sagt hållt mig mkt lugnare d sista, men att huvudvärken ska komma därifrån känns ju väldigt konstigt? Får hoppas d e borta imorgon! Har din pappa lugnat sig något då eller e d nått som hjälpt honom? E nog svårt o ändra saker i vardagen tror jag!:( Känns så iaf och känns som man bara vill mer hela tiden.. Knoppen e då konstig! Tack Alex!:) Kram
Jeanette Karlsson

2013-01-18 @ 22:13:45
Postat av: Alex

Nä farsan är sig lik - han kan inte ändra sig och ska ha järnkoll på allt.
Jag tror att är man rädd för att sänka garden lite och inte måste ha järnkoll på allt utan låta andra människor få sköta det dom ska samt be om hjälp ofta så kommer även tankarna att lugna sig och då tror jag att du oxå skulle må bättre och förhoppningsvis slippa huvudvärken samt en hel del mer eller mindre jobbiga tankar och funderingar :)
Och med tiden bli en ännu gladare tjej än vad du är idag - och jag som upplever dig som glad jämt, det säger ju en hel del :) Kram

2013-01-20 @ 18:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0