1 Jan 2013.

Ja idag har d vart första dagen på det nya året, och de har vart en kanondag!:) Bara massa positivt strålande sol och riktigt behagligt väder och ja har vart såppas frisk att ja haft en massa energi!:) Så idag fick ja sug och lastträna igen!;)
 
Men först innan lastträningen så skulle ja göra en ledarskapsövning då ja tror d är lite där d brister, för Scirocco ser nog mig som en kompis mer än som en ledare, tyvärr, så idag så gjorde ja en övning som ja gjorde med Scirroccos mamma och det funka då, och det funka nu<3 :)...
 
Denna övningen som jag kör kallas JOIN UP, och den är verkligen superb!
Så idag börja jag med Scirrocco eftersom han är så envis, därav smeknamnet "Mulle";) Men Scirrocco är den snällaste man kan tänka sig och har ett stort självförtroende och han tror sig vara lite av en kung är kanske därför han fått oss till undersåtar som han kan styra lite över;)
 
jag börja med att rama in 1/3 av paddocken och tog honom dit, men min häst hade så roligt och var full i liv att han hoppa ur inramningen 2 gånger då ja hade plank vid ingången! Ungefär 1Meter högt o där flög han över som ingenting, ganska imponerande faktiskt men så skulle han ju INTE göra, hahaha, så vi fick va på den stora volten istället o där höll han sig:)
 Detta är vad jag arbeta med, som ja blev visad av en engelstalande man för många år sen när ja köpte Jedyna som problemhäst, något för ALLA hästmänniskor!:)
 
http://www.youtube.com/watch?v=aAoVTm96OiM
 
Så detta va vad ja gjorde med Scirocco idag och de funka o han följde mig som en svans tills slut, dock ej in i transporten som d va tänkt, nej så lätt va d självklart inte, höll på länge vid transporten o försökte vänta ut han, men då han blev ouppmärksamma på oss o sket i oss totalt så gick ja tillbaka på volten o  tills han återigen ville sammarbeta och sen följde och lydde mig, sen ut t transporten igen, samma visa igen, totalvägra.. Satt länge och försökte vänta ut han men gick inte nu heller så då tänkte ja nej då kör vi en gång till och sista gången visa han alla tecken jättefort och ja bjöd in honom och han va helt underbar så återigen gick jag mot transporten, satte mig inne i transporten o sen bjöd ja in honom, och då kom han bannemig in till mig!!!:) LYCKA! Så 3e gången gilt kan man säga och vi gick rätt igenom transporten o sen på igen! <3 Duktiga killen, så ja d va nog höjdpunkten idag!:) Ska lastträna på fredag igen efter jobbet så får vi se hur d går då!:) För lättlastad hoppas ja han blir igen så vi kan åka iväg på träningar tillsammans! D e träning o träning som gäller framöver nu men bestämt mig att inte åka nånstans förrän han går på utan o tveka och känner sig 100 % trygg:)
 
Sen andra höjdpunkten är lastträningen med Roger, inget krångel idag heller utan han gick i och på 10 gånger, så duktig!:) Han fick sitt middagsfoder inne i transporten dessutom!:) Så stolt!<3 Sen så är Roger nu hela 140 cm i manken!:D Ja hoppas nästan han hamnar på 148,5;) Fast egentligen vill ja inte ha han större än va han är nu;) Men om ja ska få tävla så e d ju bra om han klassas som häst! :)
 
Shit va långt detta blev men d e nog för ja e massa glad idag!:) 2013 börja helt Okej!:) Hoppas ni med haft en fantastisk dag!
 
/Nettan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0