Mullehästen..

Hahaha just nu står min häst längst bort i hagen och bara skrattar åt mig, han är verkligen "min hästs, Mulle" upp i dagen.. Jaa tänkte ta mig en ridtur nu mitt på dan, men tydligen ville inte Scirocco det, han gav mig en blick som sa näähäädu, inte idag inte, så sprang han iväg så långt han bara kunde o där vände han på sig, och hånlog åt mig! Rolf bara skratta! haha. Jag är inte så popuär hos min häst just nu eftersom vi tränat varje dag denna helgen på lastträning, och det gillar INTE Scirrocco alltför mkt då han har fått gett upp vare gång, o ja kan säga som såhär, den hästen är en dålig förlorare.. Haha han e skittjurig på mig efteråt då ja fått in han i transporten, o de syns! haha. Han tror ju han är störst o bäst o snyggast o där ska ingen liten tjej komma o styra o ställa tycker han!;)
 
Lastträningen: vi har bara avvaktat och lockat med mat och efter lite protest så har han gått in:) Jättestora framsteg::):):) Så snart blir d iväg på träning igen, ev nästa sön.
 Men dock har vi fått ett nytt problem gällande lastningen, För när jag skulle gå igenom transporten kasta han sig bokstavligen sig ut ur den, som tur va hann ja flytta på mig! Samma igår när han skulle backa ur den ist, då bara han drar rätt bak i full fart! Nån med bra tips som kan dela med sig med en häst som e svår vid ulastning?
 
Här får ni en bildbomb från lastträning och ridning i helgen med Liza (lizaojulia.blogg.se).
!:)
 
Fotograf är Systeryster!:) Tack!<3
 
Nu ska ja fixa middag, kroketter, bearnei och kött! Yammi!:)
 
/Nettan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0