Hemsk dag..

Idag skulle man nog kunna kalla att ja haft den värsta dagen i mitt liv, eller d va väl o ta i men bland dem värre iaf! Jobba på som vanligt, känner av mina symptom på min okända sjukdom eller allergi eller va d nu är o får höra som vanligt, e du sjuk nu igen, trött du ser ut, har du sett ett spöke, och idag kom pappa in till labbet o något brast, fick nån slags ångest o hjärtklappning aldrig känt så riktigt innan, bara bröt ihop! Så himla pinsamt, o d gick inte sluta heller.. Pappa tyckte ja inte skulle arbeta mer, så gick t vilorummet men d gav inte me sig, sen tänkte ja nej ja får ta tag i mig själv va i helvete händer me mig liksom, går t labbet och då kommer en arbetskamrat in o samma visa igen, bryter ihop, d gick inte, så Liza fick kom o hämta mig!
Du är världsbäst Liza<3 Hoppas du vet vilken underbar människa du är och att du alltid får upp humöret på en, spelar ingen roll hur ledsen, sjuk, eller bortkommen man känner sig, för du gör att allt sånt försvinner! Ja vet smörigt och äckligt, men just the truth!;) Du betyder så himla mkt och så glad att du finns i mitt liv!<3 
 
Antagligen har allt blivit för mkt o d att ja känner mig sjuk jämt o ständigt d tar mer på mig mer än ja tror, ja orkar inte, och idag va d väl kroppens sätt att säga ifrån! Vart så ledsen o ja vet inte var d kommer ifrån känner bara att saker inte står rätt till! Ja klarar inte av o jobba ens, såhär vill ja inte ha det! Vill inte känna mig så liten o ynklig, kommer aldrig våga visa mig på jobbet igen känns d som nu.. 
 
Sovit i 4-5 tim tror ja från strax innan kl 15.. O känner bara för o sova ännu mer hela tiden, orkar ju knappt ens lyfta mina armar! Men tog tag mig i kragen förut o gick ut o gick i mörkret och gick me gummistövlar i bäcken o lyste o såg om ja kunde se nån kräfta! Men såg en himla massa fisk och d va som terapi för sjä'len för va gör glad efteråt! Haha så vilket bra tips ni får från mig nu,, e du ledsen så gå ut i becksvart mörker o lys me ficklampa i bäcken så ska du se vilka underverk som sker! Hahaha! ;) 
 
Sen har ja nyss pratat me en till betydelsefull person som verkligen alltid får mig och skratta och på humör d är Berit, från Göteborg! Vi har väl träffats max 4 gånger sammanlagt med Australien och ändå så kan ja prata me han om verkligen allt och berätta hur allt känns! Så nu har ja ist skrattat resten av kvällen!;) 
 
Fear of spiders is aracnaphobia, fear of tight spaces is chlaustraphobia, fear of Jeanette Karlsson is called Logic.
 

Nej nu ska ja lägga mig så ja har ny energi imorgon! Ja kan säga såhär, ja hatar känna mig så liten och ynklig som ja gjort idag och d är nog d som tar ännu mer på mig, att vara så vek o framstå som det, idag kände ja mig som en idiot på jobbet som inte kunde handskas me mig själv ens! Vill orka och vill göra allt men mitt huvud o kropp klickar inte riktigt just nu! Vill verkligen inte klaga att ja mår så dåligt o skit o  blaha blaha för d finns alltid d som har d värre o ja har d inte dåligt nånstans snarare tvärtom egentligen men ändå kan ja inte hjälpa va som händer inom mig o d sliter mig isär! Men ja hoppas ja snart e på fötter igen ordentligt! Ja behöver nog bara lite hjälp på vägen!:) o skriva här är ett sätt att bearbeta mig själv, så e mestadels för min skull all text är här bara att ni råkar få ta del av det. 
 
Sen har veterinären vart här idag och kollat på Julia, de har satt in pencillin så nu hoppas vi hon e på bättringsvägen!<3 O Imorgon om ja orkar flyttar ja upp Chuck t Lia, då blir d bara två älsklingar av mina kvar i stallet! Mullehästen och snyggRoger! <3 
 
Sov så gott o dröm sött!
 
/Nettan



Kommentarer
Postat av: Liza

Jag blev väldigt glad av ditt smör :) Jag kan bara säga att jag känner detsamma!!!! ALLTID kul med dig, och man blir alltid så glad :) Det känns i hela kroppen när man umgåtts med dig, för man har sån där "lycka-känsla", och det får jag bara med dig!
hihi, vi får planera vår film snart :P
Jag säger ju att fisk brukar lösa det mesta, oavsett om de är i bäcken eller i en gratängform ;) Pussa!!!

2012-11-14 @ 08:18:47
Postat av: Mamma

Rompestompa! Nästa gång detta händer hoppas jag verkligen att du hör av dig! Fick höra av Joakim idag att du mått så dåligt, OGILLAS! Men ibland behöver man bryta ihop för att orka fortsätta. Det gör jag med jämna mellanrum ;) fast det vet ni ju allihopa...Be aldrig om ursäkt för att du är ledsen eller inte orkar, alla mår dåligt till och från även om de inte erkänner det. Så lycklig med för att du har Liza för hon är helt superunderbar min goa lillasyster <3 Men jag vill också att du ska veta - JAG FINNS HÄR, VILKEN TID SOM HELST PÅ DYGNET! Glöm aldrig det och känn dig inte dum eller löjlig för vad är jag i så fall? ;) Jag är en riktig fjant emellanåt ska du veta. Älskar dig så otroligt mycket min lilla prinsessa och du är STARK som orkar visa att det blir för mycket ibland <3 <3 <3 Pussar i mängder från mamma =)

Svar: Va söt du är mor! Ok ska försöka förbättra mig, men när d kändes så så ville ja inte prata me någon! Men nu mår ja prima skinka igen!:D Känns som nått släppt inom mig så nu går d bara blicka framåt!:) Ska kanske ner t Borås t helgen o kolla på bil! Då kanske ja o Christian kan komma förbi om ja köper mig nån så får du se mitt nya vrålååk!;) Jaa Liza är en på miljonen!:) Pusss, älskar dig!<3
Jeanette Karlsson

2012-11-16 @ 19:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0