Boende..

NU har ja nog insett att ja inte kan bo i högelund:( Vart där hela em och det huset 'är inte riktigt! haha.. D står ut från köksväggen hela huset lutar och d e rötet överallt och inget vatten finns d ju, så ja har bestämt mig för att bo kvar här tills Lennart börjar renovera. Och så får ja ta en lägenhet sen över vintern i Långed! Tror det är det bästa för mig! För nu under sommaren är d inte ju inte för mkt arebete me mina hästar + lennarts då mina kommer gå på bete för d mesta! Och någon helg om ja vill hitta på något så kanske Lennart kan ta sina själv? Nu har ja haft hand om dem varenda helg sen oktober så tycker att någon helg kan ja väl få ledigt?:)

Nu när mina går på bete så tänkte ja att jag ska ta hans på morgorna innan jobbet med då ja vet han har fullt upp me gräsköringen, han sa idag att om vädret går emot dem så kan d förlora 300.000 tusen i foderväg?? Herregud vilka summor! Så ja hoppas innerligt att vädret är på deras sida, ser dock inte lovande ut....

Hästarna i Högelund mår som prinsar och prinsessa, julia verkar stortrivas bland herrarna!:) Och dem springer och busar hela tiden!:) På fredag måste ja hämta hem lillen, vet dock inte om ja ska köra han ut t betet i Laxarby eller ha han hemma? Att ha han hemma blir ju lite jobbigt då han är hingst och Julia är sto, men dock e han ju så liten men vem vet, han kanske blir tokig när han känner hennes brunst! :/ Ja har imorgon på mig och klura ut hur ja ska göra!

Nu har ja precis vart ute på löpartur med Jessie, så jäkla härligt att springa i solsken! Bestämt mig för att springa travbanan runt VARJE DAG! Även i regn! haha så får se hur detta ska gå!;)

Idag har ja vart ute på Lelång me bror och Christian, vart ute på talludden och käka, riktigt fint ställe!:)

Nej nu ska ja ta tag i hemmet sen sova, då 13 tim pass väntar imorrn på jobbet!
:)
Pussss /Nettan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0