Häst o mer häst...

haha köttbullen...


Köttbullen har svårt för att rygga.. Så d har vi tränat en del på idag..:) Sen blev d några småhopp och en tur ut!:) Just d hade min Berney bros sadel på han idag och jääklar va skön den var på honom!:D Har bara ridit i den en gång innan o d va på Chuck i höstas. Men tyckte då den inte alls va som den skulle när ja red så sen dess har den bara legat. Men nu på Scirrocco älskade ja den! Så ska se om Liza vill komma ut o se nån dag o kolla om den ligger korrekt! För känns som hon kan me de ordentligt nu när hon haft svårt me o hitta sadel t Julia!:)

Sen har ja lekt från marken me Tandpetarn idag  (Sylvester)  o han vart så duuktig, min gos!:) dock Direkt vi kom utanför stallet blåste han upp sig o börja bocka men d gick över lika fort igen! En från ridskolan som Liza prata me tror han kan ha sadeltvång därför han gör så ibland? :/ Nån som har erfarenhet av det och vad gör man åt det?  Iaf så longera ja han en stund sen knäppte ja loss han och såg om han föjlde mig och de gjorde han!!:D Helt underbart så då sprang vi breve varandra och hoppa hinder, va skiitkul!:) Han va så fin min pojke! Känns verkligen som han är en speciell häst! För synts lång väg idag att han ville ja skulle hitta på något me honom, han har bara stått i hagen och kollat på mig som han velat säga mig att "nu nettan e ja redo för bus/aktivitet"!:) Älskade hästar!


Nu e ja hemma och vrålhungrig så får nog bli tonfiskmackor! Yammi!

Sen blir d nog t stallet igen för att rida  Chuck om ja har orken kvar! För vart så kass idag, Blev att ja jonas tog grogg här hemma igår sen kom Fredrik förbi så vi drack o spela kort till kl 02.30 väl! Så vart ganska sleten, men idag får d bli lungt då ja har heldag ute i Steneby imorgon, d ser ja fram emot!:)

Inga ägg har ja ätit idag heller, d e illa!

GLAD PÅSK!

/Nettan


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0