Sömnparalys?

Fy fan, inatt va ja me om den äckligaste upplevelsen nånsin!

LÅter inte klokt och ja kan säga d va inte klokt, ja va livrädd! Först börja d me att nån "la" förlamning/paralysera mig, det kittlades extremt blandat med tusen nålar i hela kroppen, hjärtat gick i tusen och ont i mellangärdet (som när man åker bergodalbanan), ja va rädd, kunde inte göra något fast ja var "vaken", trodde hjärtat och pulsen skulle explodera, panik alltså, ville bara gråta tills d blev ännu värre! För plötsligt är d någon i rummet som börjar spela/leka me mig, ja blir uppsvingad mot fönstret 3 gånger, varje gång ja hamnar i läget så försöker ja ta tillfället i akt o se om Lennart är utanför, ser hans bil så han e hemma blir lite tryggare, ja vill komma ur gamet och försöka springa ut och upp t honom och be om hjälp men d går inte eftersom ja e paralyserad, helt plötsligt blir ja uppskjuten ur sängen me ett ben först upp mot taket o där blir ja hängandes en stund sen släpper den ner mig och hela magen vred sig, efter flertalet händelser så börjar den tvinga sig sexuellt på mig samtidigt som den pratar me mig! Minns ja såg klockan flera gånger och bara önska denna mardröm skulle sluta! Dåå kommer räddningen, Lennart vaknar och ja hör hans steg uppe på övervåningen, han gick på toaletten som e nästan över mitt sovrum, då släppte paralysen/förlamningen och allt va som vanligt och ja pusta ut, fast ja va självklart livärdd än och ville bara springa ut ur huset och aldrig mer komma tillbaka! D va Precis som en ande lekte me mig fast ja va "vaken"!:(

Fy, d hemskaste ja vart me om nån gång! låter helt osant ja vet, ja får rysningar bara av att tänka på det!:,(

Men läste lite och troligen är d sömnparalys / sömnförlamning ja fick, nån som vart me om det?

Detta stod i Wikipedia "

"Vissa människor kan få hallucinationer av olika slag när de är i sömnparalys, s.k. hypnagoga och hypnopompa hallucinationer. Dessa kan bestå i skräckfyllda känslor av att någon är i rummet eller vid sängen samtidigt som man själv inte kan röra sig. Den förlamning och de hallucinationer man upplever vid sömnparalys, är således delar av REM-sömnen som stannat kvar trots att man redan har vaknat. Ofta känns det som om man inte kan andas, som om man håller på att kvävas.

Sömnparalysen har ofta tolkats av folktron som att ett demoniskt väsen sätter sig på den sovandes bröst, ofta sammankopplat med en känsla av andnöd. I svensk folktro var detta väsen maran, och ordet mardröm betecknade ursprungligen endast ett anfall av sömnparalys, för att senare beteckna alla former av otäcka drömmar. Även detta är en vanlig utveckling i andra språk.

I religiösa sammanhang har "maran" fått namnen incubus respektive succubus, här två demoner av manligt och kvinnligt kön som under sina nattliga besök har sex med sina offer. Det så kallade "alien abduction"-fenomenet tros vara en modern variant av förloppet. En småväxt varelse med förmågan att telepatiskt paralysera sina offer, påfallande ofta i dennes sovrum, gör anatomiska undersökningar, inte helt sällan av sexuell karaktär."

Jag vill aldrig mer vara med om det!

 

/Nettan

 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Men snälla lilla gumman min, det kanske är dags att tagga ner lite om du får såna fruktansvärda mardrömmar. Jag tror att du är på väg in i väggen, tyvärr. Du har alldeles för mycket runt dig hela tiden, du är trött och stressad ofta,ditt immunförsvar verkar bli värre och värre. Du får nog börja tänka över saker och ting, börja prioritera vad du ska och inte ska. Du kanske skulle betala lite mer i hyra och låta Jompa sköta sina egna hästar ett tag? Vet att du nog har svårt för det men någonstans måste du börja. Vill bara att du är rädd om dig och jag vill dig bara väl <3 Kom ihåg att du kan alltid ringa om det är nåt. Älskar dig <3

2012-04-26 @ 22:00:35
Postat av: emma

ja gumman jag skulle skriva liknande som redan skrivits här såg jag nu men... tänk på det nettan, vi tjatar inte om sånt här för att vara elaka eller jobbiga å tro att vi vet bäst... vi bryr oss om dej <3

2012-04-26 @ 23:40:19
URL: http://quofataferunt.blogg.se/
Postat av: Mamma

Glömde visst skriva att det var din lilla mamma som skrev inlägget ;) Men som sagt - du måste börja lyssna på din kropp innan det går för långt <3

Gulligt av dig Emma <3

2012-04-27 @ 08:06:35
Postat av: Mikaela

låter riktigt otäkt :/ hoppas du slipper fler sånna mardrömmar.. lyssna på din mamma dom vet alltid bäst =) ta hand om dej

2012-04-27 @ 12:55:49
URL: http://anniemika.blogg.se/
Postat av: Tony Johansson

Har varit med om detta du skriver nettan, inte lika illa dock utan jag kunde bara inte röra mig och var helt paralyserad fast jag var "vaken" och panik kom men hade inga otäcka upplevelser som du hade! Ta hand om dig!

2012-04-29 @ 13:39:12
URL: http://fitnessguru.se/tonyjohansson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0