Lastningen!

Precis kommit hem, låånga dagar och dagen i morgon blir inte tidig den heller då träningen ligger 20.15! Haha känner att ja aldrig hinner vara hemma, och när ja väl kommer hem idag, ja va får ja för bemötande? Jooo att d stinker kattskit i hela huset! Och kommer in i köket och finner en jäkla hög mitt på golvet! Bubbbbaaaa! Så har han aldrig gjort förut! Och lådan va d inge fel på heller så protesterar han för han e själv? Han hade haft d så mkt roligare om han ville vara ute på dagen men han vägrar ju vara ute! Direkt man släpper ut han hör ja han skrika i källardörren diiirekt, han har hittat sig ett ställe han tar sig in på! Bubba bus e omöjlig! Haha.. Ja får heller inte gå o bada själv eller gå på toaletten då står han utanför o skriker.. Social en den där Bubba...

Jaaa nu till lastningen, d gick skitbra och han gick på på andra försöket, första försöket höll på gå riktigt illa då han bara kasta sig helt galet bak, men då sa ja till att vi tar linor direkt och då gick d på ett kick! Han va sååå duktig och klampa bara rätt på då!:D De ger resultat att gått kurs, då vi öva på lastträning!;) Perfekt! Så nu hoppas ja d går såhär me varje häst i fortsättningen!:P Men d e väl för mkt att hoppas på. Älsklingen stod still hela vägen till Bullaren! Så duktig och va superlugn på nya stället så d gick otroligt bra!:) Christian erbjöd sig självmant att köra, jättesnällt, tack!:) Kul o få sällskap ner också! Ja gilla stället han hamna på massor, d Låg breve vägen mot strömstad så lätt att hitta, han hamna i en flock på 3 andra hästar och han va jättesnäll mot dem så han kommer nog trivas!:) Han kommer gå på lösdrift nu tills hösten tror ja då hon håller på bygger nytt stall!:) Nästa gång ja kommer ner ska han veterinär besiktas får se när d blir!:) Tänkte ja skulle ta massa kort där men va ja glömmer jag såklart? Min hjärna funkar inte när d blir mkt omkring, ja glömmer ALLT! Haha ett under att ja inte kom me tom transport ner:P

Kortet är ej från idag! Utan från i oktober..


Min älsklingsgumma "hjälper" (förhindrar) mig att få upp potatis!:D Från i somras!

Nej nu måste jag sova, jobb vankas, Semester hade ju inte vart fel!

Nattinatt!


/Nettan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0