Bosse behandlaren!

Heeej!

Idag har jag haft heldag i Åmålstravstall igen och kollat på Bosse när han gått igenom hästar, och jag är Otroligt imponerad, så duktig, han är ingen veterinär men bättre än va en är skulle ja nog säga, iaf av dem veterinärerna ja träffat! Han gick igenom hela hästen, kände på punkter som visar om hästen har problem, ont någonstans och det märktes tydligt när han tryckte på dessa småpunkter om de reagera, en häst vi hade med oss hade problem i vänster fram och höger bak så då använde han akupunktur i hovarna. Vänster fram satte han fast 3 nålar, 2 st för knäet och en för hela benet, bak satte han en nål och hästen blev supertrött som att hon var halvsövd så tror d funka väldigt bra! Sen fick hon även en spruta bak i benet! Efter dem blivit behandlade fick jag "stalltösa" gå me dem 15 min var i strålande sol!:) Myspys!

Här är en bild på framhoven me nålar i!:D
akupunktur häst
Funderar på åka dit me mina två så han får gå igenom dem också kanske!:D Billigt va d också så lätt värt det!:)

Här är Bosses häst, Gösta, sååå snygg! Gösta har startat 21 gånger o sprungit in pengar varje gång!:D


Här är en annan häst ja fastna för, speciell färg! Kroppen är ljus medan han har jättemörkt huvud!:P



Jessie fick också vara med t Åmål då ja inte hade "barnvakt"! Roligt att alla som träffar henne undrar om hon är farlig och såndär mördarhund!:P Folk har då mkt fördommar mot rasen!:/

Nu ska ja strax iväg t Lennart för o ta hand om insläppet ikväll me alla unghästar, haha igår hade ja d lite roligt då varenda en gick in i FEL box!:P Så d kan bli!:)

Kraam!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0