Min Sylvester!

Heej!

Åh precis kommit in från stallet efter en lycklig stund me Sylvester, visst är d kul att man ser träning ger resultat fast man tror dem inte fattat någonting?
 För jag träna Sylvester innan Thailand på att han inte fick gå ut ur boxen om ja inte sa kom och gav tecken me handen! Han stod ju där som ett fån i början och fatta noll för har lärt han innan att han aldrig får lämna boxen, men till slut så kom han varje gång, och nu har ja varit borta i två veckor, så greja jag med han idag på stallgången, och så gick han lite för långt bak i linorna så d spände lite då gick ja framför o gjorde tecknet o sa kom, o han kom direkt!:D Ja sken som en sol kan ja lova, sen pröva ja backa honom o sa samma sak igen o direkt! SÅNT gör en lycklig, framsteg!

Måste börja lastträna honom nu igen med då jag har anmält oss till en löshoppning nu i mars!:)

Sen har jag varit och kollat på Sylvesters bror idag och vilken kopia förutom att Chuck är mer som ett halvblod och så har han vit man o svans, han flyttar troligen till mig snaart!:D Kul!

Va även borta hos Jompa idag där ja blev erbjuden att få två hästar gratis! Två jättefina ston! Men ja skulle inte ens ha Chuck för ja e så nöjd me dem hästarna ja har men nu blev ja kär, nog bara för d va en Sylvester kopia, haha! Och Jompa tjatar verkligen om att ja ska ta hit ena stoet eftersom han vet ja bara har två hästar nu och 4 stallplatser! haha.. Varför ger ja mig själv så mkt jobb? 
  Jag och Nathalie ska pröva rida stona där borta imorgon får se hur d går om d nu ens är ridna förut o så ska vi hjälpa han me utsläpp och fodring me unghästarna, kommer bli en kul dag! :)

Detta blev ett väldigt hästinlägg! ;)

Puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0