grubblerier..

Bah idag har ja grubblat på gud vet allt! Ja undrar hur man får sitt inre lugn? Trodde ja funnit mig det men d har ja inte, ja e alldeles för energisk tror ja och obestämbar som min moder kallar mig! Restless soul! Ja har det super utifrån sett och har allt ja borde önska mig men ändå är d något som gnager och sliter i mig! Känner mig splittrad! Kan ni känna så ibland? Ni vet inte riktigt va ni vill? Me framtiden.. Man ska ta dagarna som d kommer och d försöker ja göra men när man inte har någon hjärngympa på jobbet direkt då dras tankarna överallt och bara grubblar! Ja är nästan helt 100 att ja blir fast på Bäcke tex inom 1,2 år och det är ju jättebra, bra betalt osv, men är det d man vill? Vill man låsa sig helt o hållet, tänka sig själv i fabrik i över 40 år framöver och göra samma grej dag ut o dag in? Bara tanken ger mig ångest, sen om man tackar ja t fast jobb där och tänker att man kan ju jobba något år, då är man troligen fast där för resten av livet! för när man jobbar betyder oftast det lån och lån måste man jobba ihop pengar till så hur vågar man då säga upp sig?Nu låter som ja inte vill ha jobb men de vill ja såklart, men bara tanken gav mig lite ångest att vara fast på Bäcke tills pension o göra samma grej dag ut o dag in, år efter år, ja behöver nog mer än så för att må bra i själen.  Sen träffar ja aldrig min man, han va hemma nu, en dag, träffa varann från 18-23 sen sov vi sen drog han! Nu är han borta 8 dagar sen hemma en vecka kanske o sen borta 2 veckor! Och ja trodde inte ja skulle känna som ja gör men d känns konstigt? Tror d blivit för mkt jobb för fort, vi blev ihop sen har ja inte sett skymten av han nästintill? aja d löser sig väl det med som allt annat nån gång!:) Oj gud va mkt ja fick ur mig här o nu! haha stackars er! Men nånstans måste d komma ut, mår redan mkt bättre nu av o bara skrivit det!

Nej nu nog om grubblerier för idag hade ja och Chuck Norris ett high moment!:D Vi red ut i skogen första gången utan någon ledare, Rolf gick me dock men oftast va han en bra bete bakom och Chuck bara traska på som ingenting!:D Han är så duktig, plus att stanna sitter som ett smäck nu, iaf i skritten. haha för på åkern fick han ett jäkla ryck och då trodde ja jag skulle flyga och fara som bara den men lyckades hålla mig kvar o få stopp på busen men han tyckte d va skitkul, red kanske i 30-40 min och både ja och gubben njöt till fullo! Jaa e supernöjd!:D Innan det var ja och Jessie ute i skogen och käka smultron till förbannelse! Så underbart gott! Sen satt vi o filofisera och myste mitt ute i ingenstans! DÅ är jag lugn, i naturen...

Imorgon ska vi iväg och kolla fölisen, jag Liza och Madde, men så har ja lyckads gå o bli snorfökyld så om d är värre i morgon orkar ja nog inte röra mig alls! :( O d måste ju nästan vara allergi för bara small på ute hos Rolf sen va ja död! Konstigt eller hur! Här är bilder på lilla fölis som ja redan tycker se ut o ha världens utstrålning!:D



Han ser väldigt helsvart ut på bilderna, hoppas han e d i verkligeheten me! längtar!:)

nu ska ja nana! sov så gott allesammans!

Pussa




Kommentarer
Postat av: Emelie Eliasson

Det är mycket runt dig, inte konstigt att du grubblar då. Nästan inget har blivit som det skulle nu i slutändan! :( Du vet att jag finns här om det skulle vara ngt i alla fall <3

Och gällande Bäcke, det är nog inte det roligaste jobbet precis, men det är ju pengar och det behöver ju alla ha. Men kolla runt och se om du hittar något jobb du kanske gillar? Hittar du det och söker det kan du ju hoppa av på Bäcke sedan och ta det nya ist! De man gillar brukar alltid gå bättre än det man nästan ogillar! Dock fattar jag inte hur du inte kan gilla Bäcke... Eller aa! Jag älskar stället, men det kanske beror på att jag varit där typ 3 veckor^^ hehe! Om ens det!:O

Men tro mig, allt kommer bli bra.

Och det med Marcus, visst är det roligt och träffa honom då och då! Men tänk på det positiva: När han väl kommer och du har saknat honom så mycket blir det skillnad mot när man träffar honom varje dag! :)



Och fölet är jättefint, hoppas du inte blir besviken då du ser honom bara! Tss!

Och Chuck kommer snart lära sig att det är du som bestämmer och mer, ni kommer bli ett fint par! :)



Men nu blev denna kommentaren lång och jag har säkert skrivit helt galet oförståeligt!

Puss systeryster, jag älskar dig!

2011-07-02 @ 09:18:08
URL: http://emeliieeliiasson.bloggplatsen.se/
Postat av: just me

Följ ditt hjärtas röst. .vil du resa och blir lcklig av det ska du göra det.. allt annat löser sig allt eftersom. Din själ är mkt viktigare än pengar, men visst behöver man pengar. Men har du möjligheten att resa nu innan de kanske blir ax för tex att stadga sig och skaffa barn och jobb så passa på nu i unga år. kram

2011-07-06 @ 11:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0