8bit plus hemlös!

ååå nu har ja precis köpt mig ett nintendo 8bit, haha unge på nytt? D enda som saknas nu är Bubble bobble, om nån har det och säljer får ni gärna höra av er, bjudit på ett på tradera dock så får se om ja vinnert!:D

Förövrigt känner ja mig ganska hemlös, haha är på vift på 3 olika ställen, högelund, pappa, rolf, men snart hittar ja väl ett eget hem som ja kan tänkas bo i, har fått två supererbjudande men ena är för bra för o vara sant så frågan är om man ska våga hoppas? fast hoppas gör man ju alltid iaf, haha.. 
 
Det är iaf att få hyra av Jompa, hus/lägenheter ute i tisselskog, då har ja även stallplats och fint läge, d har alltid varit min dröm att få bo där, det är så vackert! Där finns även stall och massa hästar, stor lösdrift som man även kan använda som ridhus på vintern!:D  Att flytta dit hästarna får ja redan nu om ja vill, han sa det att ja kunde få ta två¨boxar där borta och han försörjer mina hästar me mat, OM jag hjälper han lite med hans hästar, hur bra? och isf vore d ju super om ja får bo där med!:) Ja som sagt lite väl bra låter det så vi får se vad d blir!:) Sen ett annat erbjudande är att hyra Carinas hus i Billingen om hon inte får sålt det, verka också ganska bra men då måste ja hyra in mig i skåpafors och dit kan ja bara ta me en häst så då måste ja låna ut en av dem plus att ja helst föredrar landet, sen mitt sista val är att skaffa lägenhet, hittat en tvåa i långed, men då blir d lite jobbigt att åka ut varje morgon innan jobbet.. Aja d löser sig, känner mig glad nu iaf att en kanske har lite val!:)

Haft hand om Jompas hästar i helgen då han vart nere i falkenberg på stefan o kristers, så hans 3 unghästar har ja tagit in och ut och gett mat! Mysigt! :)

-----------------------------------------------

Helgen har ja för en gångs skull varit ganska social, haha händer väl aldrig annars!;)

Fredag- Jobba, sen på kvällen blev d 2 filmer me Richard och Johan, en skräck och sen femte elementet! Haha efter vi sett skräckfilmen åkte vi ut t ett "skräckhus" mitt i natten, kl var även 00 när vi var där! creepy men roligt!;) Sen plocka vi upp en kille på vägen hem som hade gått från Åmål och skulle t fröskog, han hade börjat gå 20,00 och vi plocka upp han 00.30!:P Och d va becksvart så han kan inte ha sett något alls, värsta var att han va nykter med, haha vilken tok! Men man blir väl sån av o bo mitt ute i ingenstans! haha! Kul va d iaf och han lär ju trott vi snott bilen då vi sa vi smyglånat en bil, haha..

Lördag- Grejja mest hemma, klippte gräs, flytta hästarna t Rolf igen sen är d en som frågat massa gånger om att ses, ja har nog varit ganska så dryg och förklarat att ja inte är ute efter något att d nyss tagit slut me killen osv osv, men så fråga han denna helgen igen om ja ville grilla eller nått men svara aldrig, men sen på kvällen fick ja stolleryck och tänkte ja kan behöva få lite nya kompisar så ja drog dit, blev dock bara att vi kolla íce age 3 för ja ahde glömt bort om ja skulle ta Jompas hästar eller inte så ja fick åka hem tidigt! Men ja d va en trevlig kväll, kul o komma hemifrån lite!:)

söndag- Upp tidigt för att ta släppa ut jompas hästar, gick super, sen när ja kom hem stensomna ja och sov t halv 3, tror ni ja hade ångest? Har inte mått bra alls d sista, haft migrän flera dagar!:( Men piggare blev ja inte så drog en sväng t Bfors och där blev d film me Christian! Vi såg Hard rain! Helt okej!:)


Från promenaden i lördags, Jessie va för långsam för Chuck!;)


Haha Jessie är Chaufför åt mig på helgerna!;)


En hippe Nettan?;)


Från ödehuset kl 00 på natten i lördags!;) Kan meddella att d är becksvart egentligen, är blixten från richards kamera som lyser upp allt så ja fick mest lysa mig fram me mobilen!;) PLUS att golvet lutar hur mkt som helst, står nästan i nedförsbacke där fast d syns ju inte, och ja ser mest ut som en svart liten telletubbies!:D haha. En kväll att minnas!

Nej nu ska ja ta mig en kvällspromenad me Jessie innan läggdags! :)

Kraaam!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0