Ridtur i solen!:)

Idag efter jobbet bar d iväg me Jessie till Skåpa där Madde och Liza har sina hästar nu!:) 3 st dessutom så d undra om ja va sugen på hänga med ut på en ridtur o självklart va ja det:D
 Ja fick en häst som heter Santa. Hon va supersnäll och jättesöt!:) och trevlig och rida men Liza och Madde hade lagt ut lite små terräng hinder och jäklar va pigg hon blev där, hon drog som fasen och verka tycka d va hur kul som helst! Haha jaa kände att d va längesen ja red så ja satt nog lite hur som helst när hon höll på som mest! Va mkt man tappar när man inte rider lika mkt längre, men d ska d bli ändring på nu, bara ja kommer igång me Chuck ordentligt:)

Helgen som varit så jobba ja hela lördan, efter jobbet kom Markus hit, vi kolla film, men ja hängde som vanligt inte med överhuvudtaget! Svårt o koncentre´ra sig tycker jag även fast ja kolla på den hela tiden, ja e inte alltid i denna värld tror jag!:P

Sen på söndagen så åkte ja upp t pappa o hjälpte till o grejja, samla ihopa lite stolpar t hagarna sen bar ja ris och bunta som han sedan ska sälja som flis, efter det kom Markus upp dit då åkte vi o kolla ett hus i långed som va superfint! , o efter det blev d pizza sen sköt vi lite me pappas salongsgevär och ja ställde in det!:) skiiitkul verkligen, ja har saknat skjuta:) Tävla ju när ja va yngre i luftgevärsskytte och d va alltid höjdpunkten på veckan! hihi!:)
 Sen har ja haft lite oflyt me mina hästar i helgen, haha i lördags skulle ja testa longera chuck, han fatta någolunda hur han skulle göra och när ja skulle visa syrran va duktig han va då fick han damp och drog så ja orka inte hålla emot för hade även systemkameran på mig! Så han sprang runt som en vilde på åkrarna och tyclte d va hur kul som helst!:P Men gick fint som tur va!
  Sen igår så höll Sylvester på o döda mig flera gånger om:P Hingst me vårkänslor är inte de lättaste o hantera! har sprucket nagelband och en blå tumme och en till ond finger som tur är attd  blev så litet! Som tur va fick ja aldrig hovarna helt på mig! puh! kämpa på bra me honom tills slut gav han me sig och följde mig som en hund sen! Va så jäkla förbannad så d va inte sant! Men träning även där!

Det var min helg det!:)

Skulle jobba över imorgon tisdag men jag orkar inte och spec inte på en tisdag så ja tjata på brorsan om han inte kunde jobba ist för mig och d ville han, så nu e ja lycklig! Känns som ja vill ha lite ledigt me djuren! Saknar greja me dem för d hinner och orkar man inte me när man jobbar 13,5tim. Men lite kul att d alltid frågar mig om övertid, skitbra tyckler jag!:)

nej nu ska hon nana! Bjuder på en Sylvester häst som e liite vild!:P



pussilipuss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0