Sylvester<3

Hingsten min:)

Måste bara säga att ja har världens finaste hingst! Han har verkligen fångat mitt hjärta och jag tror vi kommer bli ett fint team ihopa!:) Han va ju livsfarlig ett tag, stegra, bet och slog me frambenen, han testa helt enkelt hur mkt han kunde busa, han e ju hinsgt och unghäst! Så då tänkte vi att d är verkligen dags att göra nått innan d händer nått riktigt illa, jag läste och försökte finna bästa sätt att göra på, överallt läste ja om hinsgtkedja, fortfarande inte fattat va det är men gissa på att d va ett kedjegrimskaft, så det utrusta ja mig med, hjälm och säkerhetsväst! Sen tänkte ja nu får d va nog! Han stegra och masa många gånger och varje gång han reste sig gjorde ja ett ryck me kedjegrimskaftet (som satt under käken), han protestera ganska mkt först men sen gav han sig helt! Så nästan tränat varje dag nu sen två veckor tillbaka och han har blivit gudomligt snäll!:) Så har du en jobbig hingst är verkligen kedjegrimskaft att rekommendera, för varje gång han reste sig blev d ju obehagligt.

Vi har även varit ute i skogen, tränat gå i pölar, förflyttat på sig dit ja vill, lärt oss stå helt stilla, han springer även när ja springer, tvärnitar om ja stannar!:) Han följer mig överallt:) idag träna vi på rep, att ja berörde överallt och han stod jättestilla och va supersnäll, han kan även va uppbunden utan kompisar även där coollugn, tror till o med han är den snällaste i stallet nu!;) gav även tryck på ena benet   med repet, jättelätt och han lyfte me en gång! Tror ni ja blev paff!:) jag är grymt nööjd! Under veckan tänkte ja träna på gå över presseningar med han!:) Han är även jättesnäll att ta hovarna på, lyfter me en gång nu, ingen protest eller nått!:) Tror han e väldigt lättlärd så blir till o försöka lära han trix!:) Jag kan bara säga att jag Älskar min pojk väldigt mkt!:) ska bli så sorgligt o lämna han bara för Australien, känns hemskt! Men men jag kommer ju tillbaka!:) Är bara en månad kvar nu! iden sticker iväg!:)



haha han gör sig inte rättvis på bild, mkt snyggare i verkligheten!;) Men han va så söt här!:)

Puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0