Hundvakt!

TJolahej du med en jättegrej!

Denna helgen har ja vart hundvakt och det låser ju allt en hel del så haft en väldigt lugn fredag och lördag på hemmplan!:) Haha Tessie som ja passar är bara för go!:) haha nu satte ja nyss i en film på me dvdn tog dosan då kommer Tessie som en kanonkula, sätter sig tätt bredvid mig, flyter ut me benen rätt ut över kanten, såg ut som hon härma mig, o så lutar hon sig bakåt och börjar glo på tvn! Hahahaha hon älskar nog me att mysa t en film;)
 Så nu sitter jag och tessie här och ska kolla Planet earth! Får väl se vad hon säger om den efteråt!;)
Har väntat på fått sett den länge nu, är ju ingen direkt film utan är väl en naturdokumentär, sånt gillar jag!:)

Idag har jag tagit mig en långpromenad me Tessie i skogen sen red ja en härlig uteritt me Kippie för Madde är o jobbar i Norge, d gick super!:)  Men denna årstiden är d ingen höjdare o vara i skogen eftersom d finns fula liv där ute! Va e platt, brunt o svårt o döda o få tag på? Jo äckliga rötna jäkla älgflugor! Dem har kryllat på mig idag! uh!

Annars har d inte blivit några större barn gjorda idag, lite tvätt, dammsugning, fix på rummet o sen bara softat! Farmor och lite släktingar var på besök här en snabbis med!:) Kul o få se farmor igen! Men hon har börjat höra så dåligt så är så svår o prata med!:( Stackars!

Haha visst ser hon ut som en gammal bonnemora;) tss tycker hon e så gullig:)!



och för var dag så tänker man mer o mer på eget hem, trivs som fisken här och är ju glad men hur mysigt hade d inte varit me ett eget hus, en man och en knodd på ingång och en vovvsing kanske men då vill ja bo på ett ställe utan grannar, haha är nog lite folkskygg så vill ja hundarna ska få springa lösa på dagarna!:)! Men just nu känns allt d där oändligt långt borta och har nog fått ganska dåligt självförtroende d sista eftersom mitt ansikte känns som d blir mer o mer förstört varje dag, vill knappt visa mig!:( Blir så depp! O remissen har ja fortfarande inte fått! förstår inte hur d kan ta så lång tid o vara sålång väntetid på att bli kollad i ansiktet som garanterat är ett läkarbesök på 5 min? snaaart hoppas ja iaf:)

Nej nu ska ja glo planet earth! 

Puss 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0