Hästannonser!

Haha varför är hästfolk så galna i och kolla hästannonser jämt,  även fast man inte letar häst? Blir ju alltid att man hittar nått,nån man vill ha........

Nu har vi dock halvletet lite efter en kompis till Sylvester eftersom han inte går ihop me Julia. Så nu går Julia och Kippie ihop och Sharon och Sylvester, men Sharon, som e Nats häst åker förmodligen på lördag och ja vill inte att min gubbe ska gå själv, känns så taskigt! men vi i stallet prata på att köpa en shettis för runt 1000-2000kr, tsm men så idag när man satt o kolla hästannonser hitta ja ett dräktigt halvblodssto som ja föll pladask för på annonsen, det var akut att bli av me henne, så ja ringde, dumma mig! Haha så nu ska vi kolla på henne imorgon eller fredag! Jag som ska åka till Australien snart! Fast iofs så har ja ju folk som tar hand om hästarna när ja e borta, eftersom d har gratis stallhyra och för att dem är bäst, så var en annan kompis väldigt intresserad av att också ha häst hemma så då kan ju hon ev bli fodervärd på detta Stoet isf när ja e borta, vore hur bra som helst:)!

Stoet är dräktigt me en skitsnygg Halvblodsfux me bläs, han finnes på denna länken http://www.stallkilhult.com/html/rambo%20asvhshow0602.html

Snygg om något eller?

Här är en bild på stoet!:) Renrasigt halvblod, som jag tyckt varit alldeles för lyxigt för mig och tror att ja aldrig kommer att få men här är min chans kanske:) Hon är f92 men han sa att hon va superpigg för sin ålder och väldigt duktig i både dressyr o hoppning, kanske häst att träna för instruktör för? får ju inte tillbaka gubben förrän i okt nästa år iså d dröjjer ju innan ja får rida igen isf!, för hur ska ja klara mig utan ridhäst så länge:( Och henne kan ja ju planera framtida föl me med Sylvester!:) Så snygga d skulle bli!:) Halvblodsföl! Kan man tjäna ganska mkt på med om ja bedriver lite avel!:)



Aa vi får se!:) Hade önskat mig en stor gård nu och fast jobb!:)

Btw träna älsklingen över pressening idag och han är superduktig, han tveka lite först men kändes som han lita mkt på mig så han gick efter! roooligt! Han är helt enkelt bäst!:)

tränar beröring,lyfter hoven vid tryck me rep!pressening övning me hingsten

Pussilipuss!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0