Operahuset!:)

Heej!:)

Kings cross som vi bor pa e nog ett riktigt feststalle, anda fram tills morgonen va d mangder me folk utanfor o riktigt livat o hogljutt pa hela gatan, sa svart o sova, blev ingen utgang for oss igar men ikvall sa.;) Inte lika sletna idag som igar! Gyttgytt.

Idag har jag och Linda vandrat ner till Opera huset fran Kings cross:) haha vi gick vilse tre ganger, tror vi sag ganska lost ut da massa folk fraga om vi behovde hjalp, till slut kom vi fram;)  Alla manniskor e supertrevliga har nere och hjalpsamma :) Vi fick oss en lang promenad, gick genom Botanic Garden innan vi kom till operahuset! :) Operahuset var lite mindre an va ja trodde, ser ut som d e typ fiskfjall pa det eller liknande, d vi sag av det inomhus sa sag d inte sa jattelyxigt ut men hade anda velat ga in dar med en vacker klanning o kavaljer;)! Bade opera huset och Botanic Garden var grymt att uppleva, antligen:) Sen har vi vandrat lite i Staden, aldrig sett sa hoga byggnader  innan i mitt liv sa d kandes lite coolt:) Kanns som sant man bara ser pa film:) whiie! 

Vi har aven fixat bank och simkort idag, tyvarr sa fattar vi inte hur vi aktiverar simkorten an!=( Men snart har ja forhoppninsgvis ett nummer som ni kan na mig:) Mitt vanliga nummer funkar inte har:(


sydney
sydney
Operahuset
operahuset bakom:)
operahuset


Imorgon flyttar vi till Bondi Beach:) Ska bli riktigt skojj, 100-200meter fran stranden! ;) Hjalp va ja har det for bra har kanner ja! ;)

Hoppas ni har de lika bra hemma:P

PussochKram




Kommentarer
Postat av: anna

Heja dej! Fan vad schyst det verkar. vad är bondi beach? eller vad det hette?

2010-01-05 @ 16:31:50
Postat av: Nettan

Hej Anna!:) Bondi ar en, ja va ska man kalla d forort till Sydney, ligger 20 min fran centrum, och Bondi Beach ar deras stora strand:) Riktigt najs!:) Har du skaffat blogg an? Kraam

2010-01-06 @ 12:03:53
URL: http://sweetbumbii.blogg.se/
Postat av: anna

hej! siri, du vet som jag berätta om från långed som bor i sydney, hon var här häromdan och hon hade bott i kings cross i början tror jag, red light district ligger där nånstans och är typ horkvarter så är nog rätt mycket fest där..fast tydligen så fanns det jättebra uteställen där också, man var bara tvungen att försöka skilja ut dem från strippbarerna.

neeje..inte än, men det kommer nog tror jag. måste verkligen piffa upp min samvaro med en liten blogg :)

ha det bra!

2010-01-09 @ 15:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0