Vaken!

Haha ja idag ligger jaggemejj tuppen i lä , haha gick upp innan 04! Vakna hur pigg som helst så d va bara att stiga ur sängen det! :) Tänkte vara lite hurtig nu såhär på morgonkvisten, precis plockat fram en massa ingredienser för kanelbullar och bröd! Så ska se om ja hinner baka före farbror min kommer upp så han kan få färskt t frukost!:)

kanelisar

Haha och ja har grym träningsvärk efter två dagar på landet, då vet man va mkt d är att göra på när man bor såhär för inte har ja tränat, så känns skitskönt! Haha eller så är d att mina gamla muskler försvann helt så ja e svagare än en mygga just nu!;)

Igår hade ja en toppendag, haha förutom att Cassie är en jäkla bushäst! Tänkte hela tiden på att dinte skulle bli igår så ja stängde dörren mot kanten så ja trodde hon skulle tro den va låst o hade stenkoll på henne, när ja nästan var klar me att sätta på täcket bara bensnörena kvar, då e hon så smart o gör hon en himla knuff på dörren så den flyger upp o hon sticker i full kareta ut, och ut genom stallet! haha tror ni man blir lite sur eller? haha.. så ouppforstrad hon blivit! Så nu jäklar ska ja ta tag o träna henne ordentligt!  och hon ska ändå vara gammal tant! haha.. Hoppas ingen såg mig jaga häst denna gången igen!  Pinsamt jue! haha!

Sen så va ja o Rolf o storhandla i Åmål, fyllde kyl och frys så nu har ja massa middagar att se fram emot o laga! muums, saknat hemmalagad mat då ja mestadels levt på mcdonals o frukt! Bra blandning!;) så vi kom hem me en full bil plus en Emma som vi träffa på i Åmål så hon hängde på me hem! sen drog ja hon och Nat på Julshow på ridskolan, där ja också fick träffa min älsklings Rhonda! som ja saknat henne och ja tror hon kände igen mig jätteväl denna gången! Kändes så och hon snosa på hela mig för att typ bekräfta är d verkligen du! sååå sööt! Vill ha hem henne! men vet att hon har d så bra med Sandra men känns som hon egentligen hör hemma här i skogen me oss! Snyft!


Jag och Rhonda myser runt!:)

Julshowen va himla kall, förfrös tårna kändes d som! men d va ganska mysigt men kändes inte så juligt, men åkte ju innan Luciatåget då stod vi inte ut i kylan längre! Sen fick ja tillbaka min westernsadel och som kompensation för den gått sönder fick ja två fina ridtäcken, ett som d blir att testa på gumsan idag!:)

Nej nu ska ja sätta igång me baket!

Hejsvejs!



Kommentarer
Postat av: Emelie .

Sv; Haha, jag kan komma förbi någon dag och hjälpa dig med nytt, igen ^^ ;) Välj något du blir nöjd med bara :)

Pussssssssss :D

2010-12-12 @ 18:25:22
URL: http://emelietheidiot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0